Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangel på viden, skal jeg kontakte konkurrenten?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg arbejdet lidt med drømmen om at starte et mindre værksted hvor jeg kan trykprøve, besigtige  brandslukkere....på fod med de store, Falck, Dansk Brandteknik osv. Ud over dette skal jeg selvfølgelig ud og tilbyde dette til virksomhederne, så jeg i nedgangstiden kan sparke lidt til de store :)

Problemet er pt. at jeg ganske enkelt mangler viden omkring godkendelser, køb af udstyr til værkstedet osv. ja, faktisk alt i alt fra a-b. Nu har jeg en del viden i forvejen, men føler jeg mangler en rød tråd og den viden jeg har er kun små brikker af et størrer puslespil.

Nu er der ikke så mange der levere den service og jeg har haft fat i et par stykker, der bestemt ikke er interesseret i at dele deres viden med mig. Jeg har taget fat i nogle på sjælland, så de ikke skulle føle sig så truet, MEN det virker heller ikke :)

Hvad vil i anbefale mig til at gøre? Der sidder en masse mennesker med en MASSE viden som er guld værd for mig, og de har vel alle kommet "dyrt" frem til erfaringerne og forære dem ikke bare væk.

 

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror der findes mange brancher hvor dette er problemet, nemlig at skaffe sig information. Konkurrenterne vil jo helst ikke dele deres viden og know how. Vi sidder jo alle og grubler over: hvordan vi skal score konkurrenternes kunder (på etisk vis naturligvis), tilegne sig alle deres guldkorn som de har oparbejdet igennem årene, osv.

Jeg ville foreslå dig, hvis muligt at tage et deltidsjob hos nogle af konkurrenterne. Det skal ikke ses som spionage,men tværtimod en måde af tilegne sig viden og know how på, derefter kan man starte sit egen sideløbende eller efter nogle måneder hvor man har været i "lære periode". Du lærer ikke alt på kort tid, men det er sikkert en mulighed for at få en masse grundviden på plads rimelig hurtigt.

En anden mulighed er at tage evt. kurser som vedrører emnet, ved ikke hvor meget det vil give, men det kan da hjælpe lidt med den generelle grundviden, med mindre den selvfølgelig allerede er på plads. :-)

Måske kan dykkerklubber, firmaer med trykflasker, gasfirmaer eller lignende hjælpe med viden om trykprøvning og den slags, de bliver vel ikke en desideret konkurrent til dig, så de er måske mere åbne for at hjælpe.

Held og lykke med af finde noget god viden.

Mvh-

Daniel Holsko

 

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Det skader jo ikke at ringe som "kunde" til dem og høre hvordan tingene er hos dem og måske få lidt materiale fra dem.

Alternativt kunne være at liste de relevante brancher op og undersøge om der er en brancheforening der ved noget mere om reglerne direkte for deres medlemmer.

Det kunne jo også være det var en muligt at lave et målrettet tilbud til f.eks. autobranchen og få det ud via Dansk automobilforhandler forening eller hvad det nu hedder.

Jeg har forøvrigt sendt dig en mail i anden anledning. Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jamen, man bliver så overrasket hver gang man bliver afvist og folk ikke vil dele erfaringer... Begge de gange jeg har startet ny virksomhed, har jeg forinden kontaktet en kommende konkurrent - for at høre om deres erfaringer samt fordele og ulemper - ting jeg skulle være ekstra obs på. Begge gange har personerne været åbne og hjulpet. Jeg snakker meget med dem begge i dag - og nu har jeg så også noget erfaring at give til dem :·)

Nå - men det kan du jo ikke lige bruge til noget.... men jeg tænker at du skal fortsætte med at kontakte - hvis der er flere :·) Foreslå evt. at dele erfaringer - også fremover - begge veje - til begges fordel. Sig at du mangler en sparringspartner - og tilbyd eks dem noget viden som de mangler - det kunne jo eks være omkring nethandel :·) Du må da løbe ind i en som kan se fordelen i at netværke i samme branche....

Hvad der er godt givet ud kommer godt tilbage - som regel da :·)))

Held og lykke med det!

Mange hilsener Helle

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de gode forslag, jeg er i løbet af de sidste par dage fortsat med at prøve konkurrenterne og tror faktisk jeg har fat i en der vil dele viden. Rigtig fedt, nu ser vi hvad det bliver til!

Astroman@ stjerne godt link :) det er min blog Yes Når det så er sagt så har jeg allerede masse af viden og netop denne special viden er svært at komme i nærheden af uden at kontakte dem der allerede har været møllen igennem.

Helle du har helt ret, tror faktisk det er en "detalje" jeg har glemt, nemlig at de også kan få noget ud af mig.......det sætter jo tingene i et andet perskeptiv når jeg skal kontakte dem!

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

bare lad dig ansætte en måneds tid ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)