Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn til ny virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal bruge et navn til min nye virksomhed. Jeg er faldet over en virksomhed ala min i London der har et fedt navn.

Kan jeg kalde min virksomhed det samme blot med et .dk i enden?

Jeg er på ingen måde i konkurrence med dem, da der er tale om danseundervisning - og der er nok ikke nogen fra London der opsøger en danseskole i Kbh...

Jeg vil naturligvis kontakte den med min forespørgsel også, men tænkte, at det kunne være rart at vide hvad man må og ikke må inden...

Trine

Trine Thorendal DivaLab.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

Svaret er NEJ, fordi...

1. det kunne være danseskolen har rettigheden i hele EU

2. det er ikke inspirende at låne et andet navn på den samme branche. Dans er en slags kunst, og kunst kan ikke lånes fra andre.

Men hvis du kan fortælle mere om din danseskolen, er jeg sikker på at der kommer mange gode forslag fra Aminoerne.

//Remi

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Æv, det ville ellers være så nemt :-)

Jamen stedet hedder pt Hotness.dk, men vi er ved at dele virksomheden i 2 og gå hver til sit. Så skal finde på noget nyt.

Der undervises i Poledance (stangdans), lapdance og andre sensuelle og erotiske danse. Alt sammen pakket pænt ind i fitness. Der det geniale navn Hotness..

Men så falt jeg jo så over Polepeople og tænke, at det jo var et godt navn..men nå, jeg tænker videre..

Meld endelig ind med sprogblomster og gode forslag...

Trine Thorendal DivaLab.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved må man kun kalde en virksomhed det samme navn, hvis det ikke er i samme branche. Og selvfølgelig ikke hvis de har rettighederne på det. Så det må blive et nej.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne mht. navne som ligger sig op af samme navn?

Nu har jeg selv billigegolfbolde.dk, men hvad hvis en købte billigstegolfbolde.dk ? Jeg har ingen form for rettighed på navnet, men vil fa gerne have det.

Nu overvejer jeg også selv at starte en ny virksomhed, og det er noget som i samme eksempel ovenover. Hvordan kan jeg tjekke om den anden har rettighed over navnet? Og evt. hvis han ikke har, hvad ville der så ske hvis jeg lavede en virksomhed med næsten samme navn?

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Thorendal DivaLab.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg tror, at der er behov for at rette en misforståelse i den her sag.

Pkt.1: Det er ikke forbudt at kalde ens virksomhed det samme som andre virksomheder i samme branche. Søger man for eksempel på navnet Frisørhjørnet på Google, kommer der masser af frisører op med det navn. Her gælder dels, at to frisører der ligger i henholdsvis Hjørring og Århus, IKKE er i konkurrence og dels, at ordene FRISØR og HJØRNET er almindelige, generiske ord og derfor ikke kan beskyttes. Det kan de to frisørers unikke logoer til gengæld. Ligger de to frisører derimod i samme by, vil den ældste frisørforretning med navnet Frisørhjørnet med fuld ret kunne hævde, at en nyåbnet frisør med navnet Frisør Hjørnet drager fordel af det renomme og den goodwill, som er opbygget igennem mange år - og vil kunne kræve, at den nyåbnede salon ændrer navn.

Pkt. 2: Såfremt Polepeople.co.uk ikke har beskyttet deres navn, er der så vidt jeg kan se ingen problemer i, at du kalder din danseskole det samme. Undtagelsen er, hvis de er internationalt anerkendte og tager på turneer i Danmark mv. Her vil du ved at kalde din danseskole det samme så at sige "sutte på deres bolche" og deres opbyggede renommé og eventuelle marketingtiltag og så kan du få problemer.

Du kan undersøge om navnet er beskyttet på http://www.dkpto.dk/ - gå ind under "Varemærker" og gå ind i menuen under "Søg i varemærker". Her kan du både søge i EU-beskyttede varemærker og varemærker, der er beskyttet i DK.

Men uden at blande mig i, hvad du skal kalde din danseskole, må det da være rimeligt nemt at finde på et andet navn, som klinger lige så godt og hvor du overhovedet ikke behøver at komme ind i den slags overvejelser.

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Tak for dit svar, og ikke mindst linket. Det vil jeg bruge, når jeg finder frem til det endelig navn. Og du har ret i, at jeg burde kunne finde noget....jeg er bare total blank lige nu :-)

Trine

Trine Thorendal DivaLab.dk

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trine

Hvad med:

Hot Dance.dk
PoleDance.dk (det hedder dansen jo)
Tasty & Spicy (lækker & krydret - spicy forstås på engelsk også som sensuel eller vampet)
SpicyTasty (lyder måske lidt for meget som en restaurant .-)
SpicyMoves
SpicyDance
etc., etc.

Hvis du vil have et engelsk navn, kan du slå den engelske synonymordbog til i word og lede efter synonymer for emotionel, warn, hot, sensitive, sexy, delicious, tasty, kinky og mange flere.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
  • Hej Trine

Det er "ikke så svært" at finde et nyt navn. Det svære er at finde et ledigt/unikt navn - specielt vedr. webadresser.

Jeg har lige et par hurtige skud fra hoften, som måske kan give dig inspiration til andre navne. :-)

Jeg har ikke checket om de er ledige.

  • Poleposition
  • Stangdans
  • Northpole
  • Southpole
  • Stanglakrids
  • Pole-me
  • Hotpole
  • DanceLab
  • HotLab
  • P-time
  • Firewomen
  • Women on fire
  • 123firepole

Held og lykke!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)