Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lykkedes?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg kom lige i tanke, om en ny forretnings idé. Jeg vil i den forbindelse høre om det var muligt, at kunne markedsføre den?

Ideen går ud på at, jeg vil åbne en firma hvor jeg ringer rundt for folk omkring forsikringstilbud osv.

f.eks.

En 18-årig knægt har lige fået kørekort og skal have forsikring, men da han ikke har tid eller gider ikke ringe rundt selv kontakter han mig og spørg om jeg ikke kan finde den billigste forsikring til ham.

Vi ved jo alle hvor vandskeligt det er at ringe rundt og vente i kø osv.

Dette er bare en udpluk.

Mener i det er det værd eller no go' :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges det, kan blive hurtigt blive dyrt for den enkelte at ringe rundt jo :)

Da man skal tage højde for tid, taletid og kø :)

man skal også være overbevisende gennem telefonen :) 

Fra Vejstrup
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Personligt var det ikke en service som jeg ville benytte mig af, og måske er servicen for snæver?.

Jeg tror på den anden side du måske har fat i noget der bliver mere og mere populært herhjemme. At betale folk for at udføre arbejde man ikke selv gidder at gøre. Find XYZ på nettet og bestil det som en gave til mine kunder, skriv lige denne pessemeddelse, find alle de firmaer du kan inden for en bestemt branche, find den billigst forsikring til mig :-), osv. osv.

Der findes et website som giver et "lille" overblik over forsikringer.

http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx

My five cents...

Dennis Knappe

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis Knappe,

Tak fordi du gad at svare i første omgang.

Jeg har erfaring med at, man ikke rigtig kan bruge de der online formulare til ret meget.  F.eks. den du linker til, prøv at udregn og ring og spørg dem. De vil bare sige at det bare er for at få en overblik.

Den giver også uhyrlig høje priser, end hvad man kan få hvis du ringer ind til de forskellige forsikringer.

Min far på 45 betalte godt og vel 8000 i forsikring som elite bilist uden skade i 15 år og det er rigtig meget for en bil der kun har 1.5 med 90 heste. Da jeg så ringet for ham fik jeg prisen pressede ned til 4300 med fuld kasko og skiftet bilen ud til en nyere.

Så jeg mener bestemt det er det værd :)

Mvh.

Fra Vejstrup
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det lyder godt nok dyrt det din far betaler.

Jeg synes da også du skal prøve det, du kunne jo fx tage halvdelen af det du spare folk for det første år. Hvis din far (eller en anden) skal betale 8000 kr. om året og du kan få den ned i 4000 kr. er det vel rimeligt at han betaler dig halvdelen. Bare et forslag.

Pøj pøj med det...

Venlig hilsen

Dennis Knappe

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er det jo min far, så tror ikke jeg kan kræve de penge af ham. :)

Mvh. Sinan Koca

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sinan Koca

Mig bekendt findes denne mulighed allerede -I form af "folk" der mod betaling tilbyder at finde de bedste forsikringsløsninger for dig, efter sigende uafhængige af selvskaberne.

Men ja, jeg ville godt kunne finde på at bruge denne ydelse.

Med venlig hilsen

Mai

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai,

Tak for svaret, jeg har søgt.

Kunne dog ikke rigtig, finde nogle ydelser som denne. Hvis nogen kender til sådan en ydelse, må i meget gerne linke til det :)

Mvh. Sinan Koca

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige at ideen virker en smugle skrøbelig. Fin ide uden tvivl, men det du skal sørge for det er at give en form for garanti til dine kunder som overbeviser dem om at du finder det billigste af det billigste osv..  Er også bange for at vi er på vej ind i en periode hvor folk nok til tænke sig om en ekstra gang før de betaler for en "luxus" ydelse, som jeg vil betegne din ide som. Altså at de selv slipper for arbejde.

Så derfor skal du være helt sikker på at kunden sparer penge, og at du evt. laver en aftale med dem om at du får 50% af besparelsen det første år (som blev nævnt tidligere) så det ikke kommer til at "koste" brugeren noget om man så må sige.

Men altså er der marked for det så er det en super idé, og mit svar er ikke ment negativt... blot nogle af de reflektioner man  bør gøre sig:)

Men held og lykke med det:)

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Udgangspunktet for "tilbudet" går jo fra, kundens egen forsikring. Hvis en kunde betaler 5000 kr i forsikring, og jeg giver et tilbud på 4900, ja så er der jo ingen grund til at han skal betale for ydelsen. Jeg har bare fulgt lidt med, i forsikringsbranchen og kan se mange unge betaler for meget i forsikring iforhold til andre unge. Hvis en kunde kan få 1000+ Kr mindre om året, ja så er det jo i princippet en god ydelse de har fået vil jeg mene selv.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)