Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af filnavne (billeder)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag har jeg på www.stylingshop.dk navngivet alle billeder med "vareid".jpg, altså 100.jpg, 101.jpg osv...

Nu påtænker jeg at give filerne et beskrivende navn, men....

1) Er det SEO mæssigt lidt, en del eller meget værd ?

2) Hvad med de gamle billeder ? Dem vil Google ikke kunne finde efter navneændringen, hvor stort et problem er det ?

På forhånd tak :-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Svar 1: Kan du nemt ændre filnavnene, vil det være en fordel. Mange bække små er det der i sidste ende adskiller dig fra konkurrenterne + godt i forhold til "Google billedsøgning". Adskil søgeordene i filnavnet med bindestreger og benyt altid små bogstaver og aldrig æ, ø og å. Fx: "cobra-centrallaas.jpg"

Svar 2: Det er der ingen problemer i.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torbjørn og tak for dit svar.

Det burde ikke være noget problem at ændre navnene, jeg laver bare et script der omdøber filen til produktets overskrift og replacer " " med "_" og laver alle danske bogstaver om som du skriver.

Det burde være piece-of-cake....

Tak for info, det skal prøves. Det meste andet SEO er der styr på, nu skal vi igang med 'flue-knepperiet' :-) 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal svare lidt kækt på spørgsmål 1, så afhænger det af tiden, du skal bruge på det. Er det noget, der tager dig timer og timer at rette, vil gevinsten være større ved at bruge den samme tid på at skaffe nogle flere links til din side. Smile

Mht. spørgsmål to, vil det kun være et problem, hvis du i dag får mange besøgende via billedsøgning hos Google. Ellers kan du godt tillade dig at ignorere den vinkel.

TIlføjelse: og mens jeg var optaget andetsteds, skrev du, at det var nemt at rette. Jamen så er det bare at gå i gang.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank.

Jeg tror faktisk der er en del der søger i Googles billedarkiv, for det er hurtigt lige at se om der er noget styling der kunne have interesse. Jeg har tiden til det, så hvis det har den mindste effekt, så skal det bare laves.

Når det kommer til indgående links, så er det ét af de punkter jeg slet ikke har rørt. ja jeg ved det er forkert, men jeg har koncentreret mig om on-site SEO og har stadig ikke helt besluttet hvordan jeg skal gribe det an med de indgående links...

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)