Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der ved hvornår man slipper for at smide 125k i APS??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Peter - Revisor:

Det tror jeg ikke revisor vil være tilfreds med.

Han vil nok helst have en uvildig vurdering på en eller anden måde.

Ja okay :)

 

Jamen har du så kendskab til en eller anden smart metode man kan gøre det på??

VH/
Mark 

 

 Billig Iphone udvikling

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...det skal jo være en "sober og reel" vurdering.

Revisor hæfter jo for erklæringens "korrekthed"!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kiwl:

Jamen har du så kendskab til en eller anden smart metode man kan gøre det på??

Jeg er faktisk ganske overbevist om at det er med vilje at det ikke er helt så nemt at lave et "tomt" ApS - Det er jo sådan set meningen at der skal være en smule sikkerhed for egenkapitalen i et ApS hvis virksomheden skulle komme i økonomisk uføre.

Så en vurdering af softwaren skal være en reel pris det kan sælges til, ellers vil jeg klart forvente at revisoren vil have det nedskrevet til en lavere værdi, måske et rundt 0 i værste fald - Og så skal virksomheden enten tilføres ny egenkapital eller også tvangslukkes virksomheden på længere sigt.

Til de mere suspekte løsninger findes der muligvis andre løsninger, der er folk der slår meget på tromme for SMBA (selskab med begrænset ansvar), som jeg personligt aldrig ville røre med en ildtang, ligesom jeg ville kræve forudbetaling for arbejde der skal udføres for et sådan selskab.

Så kort sagt : Der er på nuværende tidspunkt ingen nem vej til at slippe for den personlige hæftelse ved at stifte et ApS, uden at indskyde egenkapitalen i en eller anden form.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For år tilbage krævede det så vidt jeg husker kun 30.000 for at stifte et ApS. Disse penge kunne indskydes ved at putte en gammel bil eller andet inventar ind i selskabet.

Kravet til Aps kapitalen blev hævet, da der var for mange konkursryttede, der åbnede og lukkede det ene ApS efter det andet. Jeg er helt enig i Anders' betragninger. Der bør fortsat være visse minimumskrav for at kunne stifte et selskab, da det jo i værste fald kun er selskabskapitalen, som kreditorerne har som sikkerhed.

Flere og flere virksomheder begynder at kreditforsikre deres kunder som betingelse for åbning af kredit, og man skal ikke forvente at kunne forsikres og derved opnå kredit hos sine leverandører, hvis der er for lidt kapital i selskabet.

Måske skulle man derfor køre et par år som enkeltmandsfirma og oparbejde lidt egenkapital og derefter omdanne virksomheden til ApS.

Jan

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)