Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr. købeloven og kunders fejlagtige behandling af varer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

En tænkt siatution..

En kunde køber feks en computer i en webshop, denne bliver leveret via postdanmark og har stået køligt, straks kunden kommer hjem, kan han ikke vente og sætte fluks strøm til computeren, hvorefter den brænder sammen pga fugt/kondens. øv... tænker kunden, men kommer i tanke om at han kan kan bruge fortrydelsesretten og returnerer den til sælger.

Mit spørgsmål er som følger:

Kan sælger i dette afvise kunden hvis varen ikke er i samme stand som ved afsendelse?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

kan ikke se hvad kunden skulle have gjort forkert i den situation? Ergo kan sælger ikke afvise noget som helst.

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Som erhvervssælger af brugte effekter over internettet byder loven min. 14 dages retturret.

I dit eksempel falder varen vel ind under, om den kan tilbageleveres i væsentlig samme stand til sælger, som den var ved afsendelsen.

Du står som ansvarlig for at varen kommer hel frem til kunden, men det har du i tilfældet jo reelt også sørget for.

Eksemplet er svært at give facit på, så et forslag kunne være at hardware vedlægges en vejledning i forsendelsen, der klart beskriver hvordan kunden skal håndtere varen efter modtagelsen ("ansvarsfraskrivelse"), men jeg ville nok forsøge at indhente et skriftligt svar fra forbrugerstyrelsen om deres syn på sagen.

Rigtig god weekend.

Med venlig hilsen

Mai

Ps: ville en svejset plastforsejling kunne afbøde fugten?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I må undskylde at jeg er direkte. Men det er klart at kunden skal behandle varen ordentligt.. og ikke levere den tilbage bulet og ridset.

Men i den konkrete sag er jeg sikker på du vil tabe enhver form for klagesag. Manden har jo bare sat sin computer til. Han har ikke gjort det i regnvejr eller under bruseren. I mine øjne er dette tilfælde ikke et eksempel på noget som alle bør vide... og derfor noget du kan forvente at alle ved.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det bliver svært, at bevise, at alle og enhver ved at man ikke må tænde en computer lige når man får dem hjem. Du må nok leve med tabet i denne sag og så bruge det til at forbedre dn måde du håndterer forsendelser fremover - f.eks. ved at skrive en advarsel om det udenpå pakken, eller forsejle pakken i plastik (hvis sådan noget kan lade sig gøre).

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror også det bliver svært, at bevise, at alle og enhver ved at man ikke må tænde en computer lige når man får dem hjem. Du må nok leve med tabet i denne sag og så bruge det til at forbedre dn måde du håndterer forsendelser fremover - f.eks. ved at skrive en advarsel om det udenpå pakken, eller forsejle pakken i plastik (hvis sådan noget kan lade sig gøre).

Jeg ved godt du har ret, Mikkel ... Det væste er at kunden er endda af mig personligt pr telefon blevet advaret mod  at gøre det, hvorefter at vedkommende vælger alligevel at gøre det... suuuuukk - men det burde vel ikke undre mig, jeg har selv et deltidsjob i en af Danmarks største webshops..

Men så lærte jeg da noget nyt idag, og det er vel ikke så ringe :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er selvfølgelig drønirreterende når du har snakket med kunden. Husk at få den slags på skrift en anden gang.
Men som Mikkel siger, må det så være lærepenge for denne gang... håber ikke PC'en var en dyr satan.

God Weekend

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)