Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre aktiekøb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg i en enkeltmandsvirksomhed køber aktier i en børsnoteret virksomhed, hvor skal jeg så bogføre dem?

Skal værdien af aktierne bogføres nogle steder så længe jeg ikke realiserer disse - I givet fald hvor - Og hvorfor?

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sir

Når du har en personligt ejet virksomhed, er det i realiteten dig selv, der køber aktierne. Gevinster eller tab vedrører din egen aktieindkomst.

Medmindre du kører Virksomhedsskatteordningen, men så kan du kun købe aktier via akkumulerende investeringsforeninger. Køber du enkeltaktier, bliver det betragter som en hævning.

Du kan "bogføre" købet på Skat's hjemmeside, så sker der automatisk den rigtige beskatning, når du sælger dem igen og også "bogfører" det.

Håber du kan bruge det Smile

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar.

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår. Betyder det at jeg reelt ikke kan købe aktier i min virksomhed da det svarer til at købe dem privat? Jeg kunne jo godt tænke mig at investere nogle af pengene i aktier i stedet for at skulle svare skat af dem først, men det er altså ikke muligt?

 

Beklager i øvrigt den sene tilbagemelding.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke i et enkeltmandsfirma.

Så skal du køre virksomhedsordningen, og her kan du kun investere i nogle bestemte værdipapirer.

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det var skam ærgeligt. Men tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)