Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .eu - Gør det nogen forskel?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har fundet et super fedt navn til mit kommende projekt, MEN  .com er desværre optaget.

 

Tror i det vil have den store betydning, at det hedder .eu istedet?


Det skal være et slags forum, som handler om noget indenfor IT. 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej din computerhjaelp det tror jeg ikke bliver noget problem hvis du kan faa spredt budskabet om dit nye fora Her Taenker jeg selvfoelgelig paa SEO osv.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

.EU er da også godt, men hvad er der på .com? vil dine brugere ved en fejl ryge ind på .com?

Det var bare lidt at tænke over ;-)

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

SIranee:

.EU er da også godt, men hvad er der på .com? vil dine brugere ved en fejl ryge ind på .com?

Det var bare lidt at tænke over ;-)

 

 

Det er en slags reklame side. Jeg tror bestemt ikke folk vil tage fejl.

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

delinda:

Hej din computerhjaelp det tror jeg ikke bliver noget problem hvis du kan faa spredt budskabet om dit nye fora Her Taenker jeg selvfoelgelig paa SEO osv.

 

 

Okay, tak for din mening.

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis navnet er varemærkeregistreret vil du komme til at afleveret .eu domænet igen - og det er jo ikke så fedt, hvis du har brugt tid/penge på reklame..

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at bruge endelsen ".it". Det vil da være nærliggende!

www.ditdomæne.it

overstående eks.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Knitalot:

Hvis navnet er varemærkeregistreret vil du komme til at afleveret .eu domænet igen - og det er jo ikke så fedt, hvis du har brugt tid/penge på reklame..

 

fy for satan, ej det ville bestemt ikke .

 

men hvordan tjekker man lige det?

når jeg trykker com adressen ind, så finder den en næsten 100% identisk side frem som denne :

www.computerhq.com

 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Overdragelseskravet er først gældende når du endten har et firma der har varemærkebeskyttet dig i alle EU lande, eller har et "kendt" varemærke der efter rettens overbevisning er stærk nok til at du ikke kunne have vidst andet end at du kunne komme i konflikt.

Har du et .com domæne betyder det ikke at du uden videre har krav på alle andre domæner med samme navn, dog betyder det at du har en form for fortrinsret. Det kræver dog stadigt at der er varemærkebeskyttelser i en eller flere lande, og derfor vil jeg personligt ikke tænke mig det kunne give problemer, med mindre .com domænet besides at endten meget overeskyttende folk eller folk der kender eu/dansk lovgigning ud og ind.

Hvis du registere et .eu domæne med et dansk registeret firma, skal det pågældende firma føre civilt søgsmål i det danske retssystem for at få overdraget rettighederne. Det vil de højst sandsynligt ikke. Dog skal du stadig være opmærksom på at de højst sandsynligt har været i gang længere end dig, og ligger du dig alt for meget op af deres forretningskoncept kunne de blive provokeret nok, men det koster dem altså klejner at gøre det.

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Lund:

Overdragelseskravet er først gældende når du endten har et firma der har varemærkebeskyttet dig i alle EU lande, eller har et "kendt" varemærke der efter rettens overbevisning er stærk nok til at du ikke kunne have vidst andet end at du kunne komme i konflikt.

Har du et .com domæne betyder det ikke at du uden videre har krav på alle andre domæner med samme navn, dog betyder det at du har en form for fortrinsret. Det kræver dog stadigt at der er varemærkebeskyttelser i en eller flere lande, og derfor vil jeg personligt ikke tænke mig det kunne give problemer, med mindre .com domænet besides at endten meget overeskyttende folk eller folk der kender eu/dansk lovgigning ud og ind.

Hvis du registere et .eu domæne med et dansk registeret firma, skal det pågældende firma føre civilt søgsmål i det danske retssystem for at få overdraget rettighederne. Det vil de højst sandsynligt ikke. Dog skal du stadig være opmærksom på at de højst sandsynligt har været i gang længere end dig, og ligger du dig alt for meget op af deres forretningskoncept kunne de blive provokeret nok, men det koster dem altså klejner at gøre det.

Okay, det må jeg så lige tænke lidt over.    Har du set www.computerhq.com?  Tror du det ville skabe problemer at lave en www.computerhq.eu?

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)