Hej med jer, Jeg har i det sidste halve år arbejdet intenst med idéen om noget i stil med 7-Eleven. Hvorfor skal de være de eneste på markedet? - og tendenserne er der helt klart fra den danske befolkning. Alle får mere travlt og vil ikke lave mad etc. Men i stedet for at lave det til et franchise-koncept, arbejder jeg på at lave det til et kædesamarbejde med de allerede eksisterende købmænd/kiosker i København. Det har både sine ulemper og fordele ved denne måde: Ulemperne: - Der er ingen forpligtelser overfor kæden - Kunderne kan hurtigt bryde ud af kæden og forsætte selv Fordelene: - Indehaverne skal ikke skyde 200.000 ind i firmaet (som man skal i 7-Eleven idag) man bruger simpelthen sin eksisterende butik - Vi (firmaet bag) skal ikke ud og finde 100 franchise-tagere - vi har dem allerede i systemmet. ... og så er der lige 100.000 andre fordele og ulemper. Nå, men det var blot for at sige, at 7-Eleven ikke bør (må) være de eneste på dette marked. Men faktisk er der også McDonald''s forretninger der drives på denne måde. Kæder som SPAR og SuperBest er også franchise-koncepter. Så Martin T..... du kan sgu få andet end en 7-Eleven |
Har siddet med ansvaret for e-handel hos Bog & idé - landets største boghandlerkæde med over 135 butikker og en årsomsætning på ca. 1,2 mia. Det er et af landets mest holdbare franchise-koncepter og i stadig vækst. Jeg kan varmt anbefale en butik, hvis man ellers er int. i bøger, multimedie, kontorting etc. Skriv til mig på jonathan@engodsag.dk, hvis I vil vide lidt mere.
VH Jonathan Løw.