Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her muligt..?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er det der ikke kan lade sig gøre..?

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen peter revisor. det vil da ik ligne et lønmodtager lignende forhold hvis der kommer en kontrakt og fakturaer und so weiter, ved ik om skat har noget med at man skal ha et min. af kunder pr år eller om det er gængs bare at ha en kunde..

ganske enkelt er det jo bare underentreprenør arbejde

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstå dit indlæg, er du lønmodtager og de penge du får udbetalt er skattepligtige

Når du f.eks. tjerner 24000,- ´hos din arbejdsgiver, er disse opgivet til SKAT og uanset hvad, skal der betales skat af beløbet. I dit tilfælde 55%, som du skriver.

Derefter kan de resterende placeres i virksomheden.

Tjener du en månedsløn på 24.000,- kan du ikke få alle 24.000,- direkte fra din arbejdsgiver over i din virksomhed, når du modtager dem som lønmodtager. Der vil altid blive fratrukket SKAT.

Du kunne derimod tilbyde at udfører arbejde for din arbejdsgiver og så sende ham en faktura. Men de er jo stadig skattepligtige!

Jeg forstå ikke helt din fremgangsmåde!Indifferent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Med een kunde vil du kunne få et problem med SKAT!

Så det er en meget relevant synsvinkel jeg her tager op. 

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

det går vel ud på at få hele beløbet uden at betale skat, og så se om skat opdager der ikk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo..og arbejdsgiveren løber en ikke ubetydelig risiko...idet han principielt hæfter for skat mv.

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ikke mendst tre man skal udføre arbejde for før skat tror på ideen, og ikke bare en kunde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo.....helst nogen stykker.....med kun een kunde vil man afgjort være i farezonen!

Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må du ikke bede mig uddybe det, men jeg mener engang at have læst, at hvis man kan få sin arbejdsgiver med på at udbetale sin løn som et faktureret honorar, kan man overføre et ønsket beløb til sin virksomhed som en slags opsparing og nøjes med at betale 28% i selskabsskat. Det beløb du skal bruge selv, skal du selvfølgelig betale skat af..

Som sagt er jeg meget usikker, men måske er det værd at undersøge nærmere?

Venlig hilsen

Rolf N. Djernaes

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på det her emne, men jeg mener da godt man kan lave denne form som i  følgende eksempel?

Man kan vel godt gå fra normal lønmodtager, til at arbejde som konsulent fra det der så bliver ens "tidligere" arbejdsgiver, og dermed samarbejdspartner i stedet. Så sender den tidligere lønmodtager en faktura hver måned fra sit firma til den "tidligere" arbejdsgiver, og han betaler denne regning. Den kunne jo lyde på 24.000 kr excl. moms - så får konsulenten en indtægt i sit firma på 24.000 kr. og disse skal der jo ikke betales skat af med det samme. Dog skal manden vel have løn hver måned og her skal han så beskattes af det han trækker ud - samtidig er der som der bliver nævnt tidligere lidt med pension og feriepenge som ikke helt kommer til at hænge sammen.

Så jeg kan ikke se fidusen i det, men det kan da sagtens lade sig gøre hvis begge parter ønsker dette.

Mvh

Bendtsen

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)