Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig Ansvarsforsikring - Lastbil!? OG Partikelfilter til lastbil!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansvarsforsikring?

Jeg har opstartet en mindre virksomhed, og har i den forbindelse overvejet at købe en lastbil (totalvægt 6.800 kg). Er der nogen der ved hvor man kan få en ansvarsforsikring til lastbil der IKKE koster imellem 22.000 og 25.000 kr!? Vognen kommer kun til at køre imellem 3.000 og 5.000 km om året.

Partikelfilter?

Er der nogen der har erfaring med installation af passivt (selvbrændende) partikelfilter til en gammel Mercedes lastbil fra 1982 el.lign. model/årgang!?  Jeg er i tvivl om jeg skal vælge et passivt filter, og dermed sikkert betale for rensning ofte, eller om jeg skal vælge et aktivt filter der selv brænder partiklerne af. Det passive filter er "billigst" (ca. 50.000 kr. inkl. moms), men hvis jeg bruger så mange penge på et filter, så skal det også virke!

Vh Simon

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mega dyrt at forsikre en lastbil der skal bruges til erhvervsmæssigt transport med kørsel af gods mod betaling.

Endvidere skal du være godkendt i færdselsstyrelsen til denne form for kørsel, altså en køretilladelse der koster 20-30.000 at erhverve og du skal have penge, værdier  eller garanti stående.

Link her

Mega gammel bil fra 1982 tror jeg ikke partikelfilter kan skaffes til og skulle det lykkedes, ville den blive meget dyr, men jeg tvivler på det kan lade sig gøre, for den meget gamle motor sviner og skal minium være i euro-norm 4

link her

mvh

 

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Lige i mit tilfælde, så drejer det sig om en service ydelse i form af lyd til radio/tv og koncertoptagelser mv. Så jeg behøver heldigvis ikke nogen vognmandstilladelse (jeg går ud fra at det er det du taler om).

Mht. partikelfilter, så kan det godt lade sig gøre at sætte et på en gammel lastbil som denne. Men jeg har erfaret at de firmaer der ønsker at sælge filtrene taler noget bedre for sagen end de mekanikere jeg har talt med! Mekanikerne siger at et passivt filter soder til hele tiden fordi sådan en gammel vogn ikke kan blive varm nok til at brænde partiklerne af selv. Derfor skal det måske være et aktivt filter med en hjælpebrænder? Det største problem som jeg ser det p.t. er, at det hele er så nyt, at ingen endnu kender "bivirkningerne" ved de forskellige filtertyper.

 

 

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentransport kræver ingen tilladelse, idet du transporterer egen serviceprodukter i bilen.

Det lyder rigtig med varmen, for partikelfilter skal have varme i perioder for at brænde partiklerne af..

se   link her   eller   link her  ..

mvh

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)