Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML / CSS Kursus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Da jeg var 15 år blev jeg igennem en rigtig god ven, introduceret til webprogrammering. Han fik nærmest en storebror rolle for mig og hjælp et par timer om ugen med at svare på spørgsmål. At forstå grundlæggende webprogrammering og hvorledes hjemmesider er bygget op har virkelig hjulpet mig i mange aspekter gennem de seneste 10 år af mit liv.

- Jeg lærte at lave små sider til venner.
- Jeg lærte at opdatere et CMS
- Jeg forstod hele IT boblen og udviklingen.

Jeg er idag nået til et lidt mere avanceret niveau og er idag partner i et udviklings/konsulent selskab. Faktum er dog, at jeg er virkelig taknemlig for at jeg fik mulighed for at lære så meget af min ven og jeg kunne godt tænke mig at gengælde tjenesten ved lære fra mig.

Jeg har derfor sammensat en 8 dags HTML og CSS kursus og har fundet et lokale med plads til 6 deltagere. Jeg overvejer at kursuset skal være for 14-16 årige, der ønsker at lære lidt grundlæggende programmering. Kursuset vil blive afholdt lørdage, engang om formiddagen / eftermiddagen. Dvs. at man kan lære HTML og CSS på 8 uger med deltagelse engang om ugen. Der skal være en hyggelig stemning til kurset og jeg vil selvfølgelig have noget te, slik, sodavand osv. med alle dage. Jeg har ikke overvejet at tjene på det, da det umiddelbart ikke er min motivation, men jeg vil da gerne ha mine udgifter dækket og regner med tage ca. 500 kr per deltager.

Jeg føler at general forståelse for web udvikling nærmest er en forudsætning i utrolige mange jobs idag - mange arbejdsgivere forventer at man kan opdatere et CMS, opdatere en side, begå sig på nettet og generelt har et godt greb om IT. Det er ikke alle der er så heldige at få det ind med modersmælken, eller møde en "storebror" type, eller for den sags skyld lære det i skolen.

Min spørgsmål til jer er:

1. Hvad synes i om ideen?

2. Tror i der er nogen som ville være interesserede?

Jeg vil værdsætte jeres kommentarer Smile

Mvh

Lars Ettrup

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har én ting og sige.. Hvis du kommer i nærheden af Vejle, har du i hvert fald 1 gæst ;)

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det er et prisværdigt initiativ, som jeg ønsker dig held og lykke med. Du repræsenterer en indstilling til livet, som man ser for sjældent uden for Amino.

Jeg kan ikke bidrage med deltagere, men stiller gerne op som sponsor, hvis du har en deltager, der ikke kan mønstre tilmeldingsgebyret.

Hel og lykke,

Dan

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Marcus - Det er rart at høre at der er interesse. Jeg bor dog i København så umiddelbart bliver det i hovedstaden :-)

@Dan - Tak for komplimentet og tak for tilbuddet om sponsorere et deltager gebyr - Det er fedt at vide, at andre også synes det er en god idé :-)

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god idé. Sig til hvis det bliver til noget, så vil jeg da gerne være en af deltagerne (:  

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde som har ideer til, hvor jeg skal reklamere / sætte annoncer op for at annoncere mit tilbud? Umiddelbart tænker jeg

- Supermarkeder

- Ungdomsklubber

- Folkeskoler

Nogen ideer?

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Du skal også tænke i web-baner med annonceringer. Hvad med Facebook o.lign.?

Med venlig hilsen

Dan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god ide til et kursus...

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Dan - Jo, selvfølgelig Facebook :-) Måske endda noget Arto..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende initiativ. Jeg kunne også være interesseret i at sponsere en deltager...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)