Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrise og depositum på butikslejemål ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger et svar på hvordan man som butiksejer er stillet hvis ens udlejer går konkurs ?

Vi har jo lagt et depositum da vi overtog butikken og er meget interesserede i at vide om vi er garanteret det retur hvis udlejer går i betalingsstandsning eller konkurs ?

Håber der er nogle der kan svare på dette ?

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hundesnuden,

Som erhvervslejer er man ikke garanteret tilbagebetaling af depositum ved udlejers konkurs.

For at sikre sig, kan man som lejer lade lejekontrakten tinglyse - en anden måde, at sikre sig på som lejer er, at stille en bankgaranti istedet for kontakt depositum.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum Cand.jur.

Dalum Law Consulting smba www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg henvise dig til mon blog - der er link i min signatur - hvor jeg har behandlet emnet om depositum og finanskrise...

Du skal søge omgående at konvertere dit depositum til bankgaranti... Udlejwer vil måske ikke gå med til det, men en metoder er selvsagt at stille ham bedre end han har krav på... eks. Hvis du har lagt 3 måneder - så få pengene retur og tilbyd4½ måned. etc... det er lokkemaden til ham,..

hvis du har behov for bistand med kommunikationen med ham, så ring eller mail. vi kan omgående løse dit problem billigt.

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar på mit spørgsmål !

Hvis min udlejer ikke vil gå med til forslaget om bankgaranti, kan jeg så undlade at betale husleje i stedet for og på den måde sikre mig at jeg får min penge igen ? Jeg har allerede opsagt mit lejemål men er i tvivl om han kan røre mig hvis jeg vælger denne fremgangsmåde for at sikre at jeg får de ca. 100.000 kr han har i depositum ?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I så fald kommer du i misligholdelse med den konsekvens at du kan blive smidt på gaden såfremt du ikke betaler huslejen indenfor de 3 dage du har efter modtagelse af påkrav fra udljer... det er en forudsætning for at smide dig ud, at du modtager et sådan påkrav, inkl. en opgørelse..

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et supplerende spørgsmål. Håber der stadigvæk er nogen på linjen, selvom det er en gammel tråd.

Mht. erhvervslejemål og konkurs

Overgår forpligtelsen til at betale depositum og forudbetalt husleje tilbage til lejer ikke til den nye ejer/udlejer af bygningen, i tilfælde af at ens bygning ryger på tvangsaktion?

alt godt

Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)