Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verbalt terror på Amino.

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rune Gjersvik:

Jeg synes at der trænger til at blive ryddet op her på Amino, så vi kan få et bedre mødested.

En etnisk udrensning på Amino er ikke svaret på at gøre Amino til et bedre mødested - men i høj grad højere kvalitet i de svar og indlæg som man fabrikere på Amino - underforstået at når en eller anden deskjockey giver den gas med noget fuldstændig usagligt eller betragtninger som ingen faktuel subsans har, så skal man bare ignorere denne - holde sig langt fra at diskutere videre eller forsøge - som en anden samaritaner - at overbevise personen om at han eller hun er helt ude i hegnet.

Oprydning på Amino vil i så fald blive alt for omfattende - og så mister vi også det geniale ved Amino - at alle kan komme i spil - og så må det være vores opgave at være dygtige til at være faktuelle og så iøvrigt bruge vores sunde fornuft. Der ligger jo også et spændende aspekt i at "coache" de uvidende, dem som bare fatter minus - og i høj grad påvirke dem som du kalder "trolls".

Mvh. Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Jeg må desværre erklære mig uenig i, at verbalt terror er noget stort problem på Amino. Jeg deltager selv i et meget stort internationalt forum hvor reglerne for opførsel og ordbrug er betydeligt hårdere end her, men hvor en meget større procentdel af brugerne anvender verbal terror.

Alligevel har du så absolut ret i man ikke må fjerne fokus fra regelbrydere. For at holde problemet nede må man debattere og gennem god opførsel sørge for at situation ikke pludselig forværres.

Mvh. Artemis

 

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Last Touch:
Min pointe er blot, at jeg ikke tror Runes forslag omkring karantæne og evt. politianmeldelse vil være til gavn. Hvis Amino giver en bestemt bruger karantæne, tror jeg blot personen vil oprette en ny bruger og samtidig være endnu mere opsat på at kommentere dekonstruktivt.

Ja, ok - nu skal vi jo heller ikke tale os væk fra hinanden :-)

Jeg er også enig i at folk ville oprette flere falske profiler osv. men det er bare ikke derfor Amino ikke skal censurere.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rune Gjersvik:
Jeg synes at du burde læse, artiklen som dette indlæg bygger på, inden du udtaler dig. Det er bare min mening.

Eksempel på terror fra artiklen:

’nautico’ i kommentar om Pernille Rosenkrantz-Theils indmeldelse i Socialdemokraterne på TV 2’s blogs:
»Magt korrumperer, når først idealismen er til salg for en plads i tinget uanset partifarven, så har man vist sit sande ansigt! Men det ville da gavne Socialdemokratiet, hvis hun kunne få Tim og Bum smidt ud af partiet sammen med Guccitøsen Helle!«.

Og artiklens hovedkildes konklusion om udrensninger og censur i Politikens debatforum:

Så jeg trækker mig tilbage og giver ordet frit. Og glæder mig over, at der trods alt er en ting, som fylder mere på internettet end had, nemlig ... sex. Hvilket vel nærmest er en form for kærlighed.

Det står jo i tydelig kontrast til dit oprindelige indlæg, så jeg er ikke klar over hvordan du mener dét hjælper dig. Jeg er uenig i dine holdninger og dit oprindelige indlæg. Nu har jeg læst artiklen som også er uenig med dig. Hvordan ændrer det noget?

 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Rune Gjersvik:
Jeg synes at du burde læse, artiklen som dette indlæg bygger på, inden du udtaler dig. Det er bare min mening.

Eksempel på terror fra artiklen:

’nautico’ i kommentar om Pernille Rosenkrantz-Theils indmeldelse i Socialdemokraterne på TV 2’s blogs:
»Magt korrumperer, når først idealismen er til salg for en plads i tinget uanset partifarven, så har man vist sit sande ansigt! Men det ville da gavne Socialdemokratiet, hvis hun kunne få Tim og Bum smidt ud af partiet sammen med Guccitøsen Helle!«.

Og artiklens hovedkildes konklusion om udrensninger og censur i Politikens debatforum:

Så jeg trækker mig tilbage og giver ordet frit. Og glæder mig over, at der trods alt er en ting, som fylder mere på internettet end had, nemlig ... sex. Hvilket vel nærmest er en form for kærlighed.

Det står jo i tydelig kontrast til dit oprindelige indlæg, så jeg er ikke klar over hvordan du mener dét hjælper dig. Jeg er uenig i dine holdninger og dit oprindelige indlæg. Nu har jeg læst artiklen som også er uenig med dig. Hvordan ændrer det noget?

 

Jeg mener bare at man skal læse artiklen førend man begynder at udtale sig. Ang. konklusionen, så er det hovedkildens egen konklusion og ikke min. Derudover mener jeg stadig at artiklen beskriver et reelt problem om visse personers kedelige opførsel på nettet.

Efter at ha´ læst alle disse svar her i debatten, har jeg har stadig ikke ændret mening.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Verbalt teror på amino? Jeg har virkelig svært ved at se dette, efter min mening er amino nok det forum der er bedst til at finde en rigtig god balance mellem for mange og for få regler. Jeg vil have et forum der afspejler irl, og i den verden jeg lever...ja der siger folk sgu deres mening. Hvorfor pakke hianden ind i vat?

Selvfølgelig sker der at nogle går forvidt, men så moderatorne der også til at hjælpe.

En hel anden ting er, at når tingene fungere godt opstår disse indlæg gerne.....for kan det virkelig passe at det går så godt?? Så når først indlægget er online kan vi sidde og klappe hinanden på ryggen og sige...ja det er der sgu nok noget i.

Et godt eksempel er tråden forleden, hvor en amino mente at amino måtte være ved at dø, da der intet sker.

Og dagens pointe? Husk at amino er mere end de tråde du lever i og økonomien i Danmark er mere end de penge du har i pungen.  

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Verbalt teror på amino? Jeg har virkelig svært ved at se dette, efter min mening er amino nok det forum der er bedst til at finde en rigtig god balance mellem for mange og for få regler. Jeg vil have et forum der afspejler irl, og i den verden jeg lever...ja der siger folk sgu deres mening. Hvorfor pakke hianden ind i vat?

Jeg siger ikke at der er verbalt terror overalt på Amino, men jeg mener bestemt at det forekommer. Jeg er enig i at man skal ha´ lov til at komme med sine meninger, forudsat at man kan tale ordentligt uden nedværdigende sprogbrug og med personchikane for øje.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man så summe op og konkludere at mænd også er præmenstruelle - og komme videre med iværksætteriet :)?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 04:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben :

Kan man så summe op og konkludere at mænd også er præmenstruelle - og komme videre med iværksætteriet :)?

Ja! Big Smile

 

Tilføj mig på Twitter

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:

Torben :

Kan man så summe op og konkludere at mænd også er præmenstruelle - og komme videre med iværksætteriet :)?

Ja! Big Smile

Det første tegn på selverkendelse.

 

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)