Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke et ApS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
 ved solvent likvidation

 

Jeg tror ikke en likvidation samlet set kan gennemføres for under 10.000... heller ikke selvom revisor og advokat søger at gøre det billigst muligt...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok rigtigt men 30.000 kr. er i mine øjne skudt meget over målet hvis der ikke er væsentlige aktiver m.v. i selskabet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldtstændig enig, men intet kan undre eller overraske, når det gælder prisoverslag i min branche...

Embarrassed

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Fuldtstændig enig, men intet kan undre eller overraske, når det gælder prisoverslag i min branche...

NEJ!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Finanskrise humor...  - ser i øvrigt i anden tråd, at I hygger jer med andre selskabsformer.... det er god aminohumor... ingen navne, ingen forkortelser, ingen google spor...

 

god dag

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt Nytår Jakob,

og - ikke mindst velkommen til til "debatten".....

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Finanskrise humor...  - ser i øvrigt i anden tråd, at I hygger jer med andre selskabsformer.... det er god aminohumor... ingen navne, ingen forkortelser, ingen google spor...

Nu butiksbestyreren af Amino ikke vil have at svindlere bliver hængt ud her på Amino - så må man jo hoppe over i det mere "upræcise".  Jeg kan blot konstatere at en sælger af "disse unævnelige selskaber" ikke kunne findes i CVR.

Nå men priser for en advokat er jo et elle andet sted styret af udbud og efterspørgsel. Så det er jer vel undt!

Henrik

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Væsentlig ulempe: du hæfter for alle selskabets forpligtelser Aktuelle som inaktuelle - dvs. it konsulenten, der har færdiggjort opgaven, fået pengene, lukket sagen, lukket selskabet, og fejlen opdages 2½ år efter modtager personligt erstatningskrav for dette forhold selvom han havde ydet bistanden gennem aps, fordi han lukkede aps med betalingserklæring..pas på med at overveje denne.

Er det en reel risiko? Og er den ikke til stede ved den 'dyre' løsning (og i givet fald: hvorfor ikke)? Hvad betyder 'betalingserklæring' helt præcist?? At man blot erklærer at manhar betalt alle alt det man skylder ... ller alt det man mener man skylder? Og at man så efterfølgdende personligt kan hæfte? JA...det lyder da lidt farligt..??

Rent praktisk: Hvordan gør man med momsen, når man er ½-års momspligtig. Kan man så først lukke sin virksomhed ned til juni (når der igen åbnes for momsafregningen)?

Og til "den virkelig grimme": Hvis man aldrig regner med at lave virksomhed igen, er der så noget forgjort eller odiøst ved løsningen...er den fx. ulovlig? Og tager det lang tid inden selskabet tvansopløses?

Martin
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)