Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

varemærker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg skal til nu her inden for et par dage til at lægge mine varer ind på min nye webshop og mangler lidt info.

webshoppen skal handle med motorsportskomponenter og jeg har en aftale med en grossist i eu der kan levere de forskellige varer som kommer fra nok omkring 100 forskellige fabrikanter rundt om i verden. sammen med en rigtig god rabat.

her er så mit spørgsmål: kan jeg ikke på nogen måde blive sagsøgt eller noget af fabrikanten for at have deres varer til salg på nettet med logo osv i min webbutik uden at handle direkte med dem?? jeg handler jo kun med et mellemled/grossist...

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget problem at videresælge mærkevarer, sålænge du markedsfører dem "loyalt", hvilket i praksis vil sige at du ikke må nedgøre mærket - og hvorfor skulle du dog også det.

Men brugen af logoer er underlagt copyright og dem kan du ikke bruge uden copyrightindehavers udtrykkelige tilladelse. Det er OK at vise fx et nærbillede af et produkt, hvor logoet fremgår og på den måde komme lidt omkring det problem, men du må altså ikke bruge producentens logo direkte i forbindelse med din markedsføring.

Som du kan se i min webshop bruger jeg kun logoer for mærker, som jeg er autoriseret forhandler af og ikke de øvrige mærker.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

okay det lyder interessant...Cool

dvs at hvis vi ved hjælp af lidt googlemagi finder nogle billeder af de pågældende dele med logo kan vi godt bruge dem uden at komme i juridisk klemme..?

og at man også f eks ved hjælp af google kan finde et billede af en vare uden logo og så skrive producentens navn nedenunder, også bruge det uden at komme i juridisk klemme..?

og hvad hedder din webside...? jeg kunne godt lige tænke mig at se...Smile

 

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke tilladt at kopiere billeder - de er også underlagt copyright. Dette er vigtigt Lightning

Hvis din leverandør ikke kan forsyne dig med produktbilleder og give dig lov til at bruge dem, så må du selv have fat i digitalkameraet eller finde en fotograf.

Se links i min signatur Smile

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

puha det bliver en dyr omgang...Surprise

kan jeg komme i klemme ved at bruge de samme billeder eller logoer som mellemhandler har, hvis de giver mig lov...? (alså mellemhandleren) og så skal det vel skaffes på skrift...?Cool

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)