Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til exel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Håber der er en der er lidt mere hjemme i Exel end jeg.

Jeg vil gerne lave et exel ark hvor der er 2 felter jeg kan skrive i.

Felt 1 = Zone Felt 2 = Kg

Felt 3 skal så automatisk blive udfyldt med den pris der står i mit "dataark"

dataarket ser ud som følger

              1               2             3             4      

1kg     osv

2kg

3kg

hvordan får jeg en formel der automatisk "spytter" prisen ud når jeg taster de 2 oplysninger ind

Håber nogen forstod mit spørgsmål : )

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esbjerg

Jeg tager udgangspunkt i, at det du betegner som "1", er til én pris, nr. "2" til en anden pris. Du er først nødt til at definere prisen, før det kan regnes ud. Hvis du mener som nedenstående eksempel, har jeg gjort således:

Stil dig i feltet, hvor du vil have første udregning (1kg x 20 kr.). Derefter klikker du dig op i formellinjen, hvor du taster: =A3*B2 (de celle-koordinater der indeholder tallene du vil bruge til formlen).

Du kan blot trykke =tegn ---> klikke på 1 --->  trykke på * ---> trykke på 20,00 --> enter Så får du udregningen 1x20 = 20.

Herefter kan du ændre kilo 1 f.eks., eller 20,00 eller hvad du vil ændre. Formlen er det samme. Det er lidt lettere at vise et eksempel direkte i excel - hvis du vil, kan jeg sende dig et på mail, eller du kan sende mig dit ark, og jeg skal rette det til for dig.

 




Prøvede at sætte et eksempel ind her, men det lykkedes ikke ....   

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv denne her

=LOPSLAG(B2;Ark2!A2:E6;(B1+1))

Jeg forestiller mig følgende

Celle A1 "Zone", Celle B1 et tal mellem 0 og det antal Zoner du har

Celle A2 "Vægt (kg)", Celle B2 et tal mellem 0 og uendeligt (kan være decimaltal)

Celle A3: "Pris", Celle B3 ovenstående formel

I Ark2 har du så dit dataark

Vær også opmærksom på at hvis der indtastes 1,9 kg så er det prisen for 1 kg der vises (de almindelige afrundingsregler bruges IKKE), tilsvarende vil der maksimalt blive vist den størst værdi i dit dataark, selvom man skriver 9999999 kg. Det sidste kan du løse ved at indsætte en linie efter din sidst kendte pris og skrive største tilladte antal kg + 1 i kg.feltet og "Indhent tilbud" i stedet for en pris.

Håber at det kan bruges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)