Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avancer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står med en lille problematik som jeg gerne vil vende med Jer andre.

Jeg har besluttet mig for ikke at give rabat ved handler under 2000 kr., her tænker jeg på hvis fx. en kunde ringer og spørger til rabat ud over de tilbud der er i shoppen.

Mit problem er at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal sætte min % sats og vil derfor gerne hører Jeres andre erfaringer. Jeg vil gerne selv tjene penge, men vil gerne ligge på grænsen hvor kunden vælger at mig.

Det største problem er ved meget store ordre, som fx over 100.000 kr., her er jeg bange for at jeg kunne finde på at sælge mig "selv" for billigt.

Så det vil være fedt at hører nogle gode eksempler...om i fx har faste % ifht ordrens samlede beløb eller hvor gør i?

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

... Nu kommer det selvfølgelig an på markedet..

Men jeg ville sige: Sæt en pris som du er tilfreds med, hellere lidt for billigt og få ordren og en glad kunde, end at sætte den for højt og kunden smutter til anden side..
Tjek evt. hvad det koster andre steder hvis du har mulighed for det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Sørg for altid at have et overblik over din avance på hvert enkelt tilbud du sender ud, det kan godt ske at det er en "god pris" for kunden, men hvis du kun tjener nogle få tusinde kroner på en ordre til f.eks. 100.000 kroner, så ville jeg overveje om det var risikoen værd at sælge varen til kunden.

Så et overblik over dit dækningsbidrag pr. ordre er efter min mening et meget vigtigt værktøj.

Derudover kan du jo lave interne regler omkring hvordan du håndterer rabat, at du til faste kunder der betaler (nogenlunde) til tiden kan tilbyde en fast rabat på X% på alle deres ordrer, eller blot beregne en lavere avance.

Ofte kan man som kunde godt lide at få vist den rabat man har fået, så føler man at man har opnået noget under en forhandling, i stedet for blot at have fået den lave pris først.

Det der med en pris man er tilfreds med, håber jeg er ment som en iskold beregning og ikke som et "det her tror jeg kunden vil være tilfreds med" og så håbe på at det giver overskud.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og tak for indlægget.

Tror jeg vil sætte nogle faste fortjeneste % til mig selv, så har jeg noget at gå ud fra.

Nej, jeg har nu aldrig lavet et tilbud hvor jeg ikke kunne tjene penge :), men med eksemplet på 100.000 kr. er det nogle gange et spørgsmål om jeg skal tjene 10000 eller 25000 og det er altid svært at balancere der hvor kunden ikke peger fingeren ned af

Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Din shop oser af "viden/service" og i sådan en shop tror jeg at man gerne vil betale "lidt" ekstra, for en sikkerheds skyld.
Du skal med andre ord ikke sætte dit lys under en skæppe, og turde ta´ prisen, også ved store ordre.
Sælg dig selv med, og giv kun rabat som svarer til DIN besparelse ved større ordre, f.eks. fragt.
Kunder kommer ikke kun igen p.g.a. pris, men p.g.a. tilfredshed med kvalitet og ikke mindst service.

· domismik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)