Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS og dk-domæner i England/Europa

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen der har erfaring med VPS i England/Europa og dk-domæner?

Jeg har desværre oplevet slemme frustrationer med redelegering af dk-domæner, da navneserverne bla. skal godkendes af dk-hostmaster og domænet skal være forberedt på hostens navneserver, før man kan redelegeret domænet.
Vidste ikke at det kunne være sådan et stort problem, men det betød, at jeg spildte 3 uger på at teste en Canadisk webhost, hvor jeg aldrig fik mine domæner op at køre.

Jeg har nu testet en anden webhost i USA, hvor redelegeringen har foregået nemt og smertefrit, men hvor hastigheden er vildt frustrerende. Deres servere kører også ret ustabilt, og det tager forevigt at uploade filer (flere timer f.eks. at uploade dolphin community software).
Tror det skyldes at ping er helt oppe på 155-170 ms. En traceroute viser, at det er forbindelsen til USA, der er flaskehalsen, så nu overvejer jeg at flytte til en europæisk host, hvor ping er nede på 25-40ms.
De danske webhost jeg har fundet er indtil videre alt for dyre.

Jeg vil altså rigtigt gerne høre fra nogen med gode (og dårlige) erfaringer med dk-domæner hos europæiske (særligt engelske/engelsksprogede webhosts) med gode priser på VPS - jeg vil gerne lægge ud med at betale max. 200 kr/mdr, men vil også gerne kunne opgradere senere.

Jeg foretrækker et webhosting firma med god support og som har engelsk som sprog, da det i forvejen kan være mange tekniske ting, der er svære at forstå.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv tyske Server4You - https://www.server4you.de/de/start.php 

De er temmelig store og har et godt ry. Det er en af de udbydere vi har kigget nærmere i kortene eftersom vi selv overvejer at lancere VPS-løsninger...

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvad mener du med at de har et godt ry? Hvor? Blandt hvem? Har du nogen reelle erfaringer med dem eller kender nogen der har? Specielt med hensyn til hosting af dk-domæner?

Forøvrigt står alt på tysk, og jeg synes jeg skrev, at jeg foretrak dansk eller engelsk - er ikke så godt til tysk...

Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan styre domænerne på eksempelvis GratisDNS.dk (som er godkendt hos DK-Hostmaster) og blot pege dem på VPS'ens IP-adresse.

Så kan du bruge en udlandsk VPS uanset om udbyderen har godkendte navneservere.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorit:

Hej Thomas

Hvad mener du med at de har et godt ry? Hvor? Blandt hvem? Har du nogen reelle erfaringer med dem eller kender nogen der har? Specielt med hensyn til hosting af dk-domæner?

Forøvrigt står alt på tysk, og jeg synes jeg skrev, at jeg foretrak dansk eller engelsk - er ikke så godt til tysk...

Det er i 'branchen' at jeg har hørt positivt om dem...

Jeg har ikke nogen personlige erfaringer med dem. Vedr. sprog kan du prøve at ringe til dem - ifølge deres kontaktside findes der et US kontor, så der burde være nogen som taler engelsk ;-)

Omkring domæner findes der en lang række udbydere. De fleste herinder vil nok pege på GratisDNS som sælger til en rimelig pris uden at du skal købe et webhotel. Jeg kan desværre kun klare en kombi med både webhotel og domæne, men der er til gengæld ret fleksible muligheder for DNS-styring på webhotellet... 

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kender godt til gratisDNS, men af en eller anden grund kunne jeg ikke få mine domæner peget på min hosting-plan sidst jeg prøvede hos det her canadiske webfirma (ps. de hed Hostupon.com). Måske det var fordi jeg ikke fik adgang til at oprette min domæner hos dem. De sagde, at de automatisk ville blive oprettet, når domænet pegede på dem, hvilket så aldrig skete...
Anyways, måske de bare var nogle kvaksalvere...

PS. Jeg havde faktisk først oprettet mig hos Surftown og var rigtig glad for det. Havde sp tænkt mig at opgradere til erhvervs-webhotel, men så var det jeg blev nødt til at skifte community software program, som kræver helt vildt mange særlige indstillinger, bl.a. safe_mode=off. Derfor blev jeg nødt til at finde på noget andet, og har indtil videre testet en canadisk og en amerikansk host. Er nu endt med at se på VPS løsninger i Europa, da dette program virker meget krævende pga mange eksterne js scripts, css-filer og grafik mv.

 

Med venlig hilsen
Dorit

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorit:

Hej, er der nogen der har erfaring med VPS i England/Europa og dk-domæner?

Jeg har desværre oplevet slemme frustrationer med redelegering af dk-domæner, da navneserverne bla. skal godkendes af dk-hostmaster og domænet skal være forberedt på hostens navneserver, før man kan redelegeret domænet.
Vidste ikke at det kunne være sådan et stort problem, men det betød, at jeg spildte 3 uger på at teste en Canadisk webhost, hvor jeg aldrig fik mine domæner op at køre.

Jeg har nu testet en anden webhost i USA, hvor redelegeringen har foregået nemt og smertefrit, men hvor hastigheden er vildt frustrerende. Deres servere kører også ret ustabilt, og det tager forevigt at uploade filer (flere timer f.eks. at uploade dolphin community software).
Tror det skyldes at ping er helt oppe på 155-170 ms. En traceroute viser, at det er forbindelsen til USA, der er flaskehalsen, så nu overvejer jeg at flytte til en europæisk host, hvor ping er nede på 25-40ms.
De danske webhost jeg har fundet er indtil videre alt for dyre.

Jeg vil altså rigtigt gerne høre fra nogen med gode (og dårlige) erfaringer med dk-domæner hos europæiske (særligt engelske/engelsksprogede webhosts) med gode priser på VPS - jeg vil gerne lægge ud med at betale max. 200 kr/mdr, men vil også gerne kunne opgradere senere.

Jeg foretrækker et webhosting firma med god support og som har engelsk som sprog, da det i forvejen kan være mange tekniske ting, der er svære at forstå.

Hej Dorit.

Jeg kan anbefale http://www.valuevps.co.uk/

Gode priser, fornuftig hastighed på host-maskinerne og i de sidste 30 dages gennemsnitlig 46,3 ms. ping RTT med 0.00% pakketab.

-Kombineret med GratisDNS.dk, burde det være en vinder.

 

/Hus

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hus

Bruger du selv valuevps.co.uk?

Hvordan fungerer det med oprettelse af domæner? Opretter man bare i sit VPS administrationspanel, hvorefter man indstiller A-records hos GratisDNS?

Jeg skrev til dem, og det lød som om man skulle være sin egen server administrator, dvs installere og konfigurere det meste selv - det gør mig lidt urolig, da jeg ikke har så megen erfaring på området...

Hvad er dine erfaringer - kræver det stor erfaring at bruge valuevps.co.uk?

Mvh
Dorit

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorit,

Du er velkommen til at kontakte mig på martin@vandebelt.dk.

Vi kan i samarbejde med vores partner i Holland levere billige VPS servere. Jeg klarer opsætningen og de vedligeholder den og sikrer at den altid er opdateret. Al kommunikation foregår igennem mig og du får en dansk faktura.

 

Mvh,

Martin van de Belt

 

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Har du en ip-adresse jeg kan prøve at pinge? Og evt. et eksempel på hvad jeg får for f.eks. 150 kr. om mdr. (mht diskplads, trafik, RAM, båndbredde hastighed, ip-adresser, kontrolpanel, support osv)

Mvh
Dorit

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)