Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på advokatbistand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

 

Jf mit indlæg om omdannelse af min virksomhed til et ApS kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer med advokater (og ikke mindst deres salærer).

Der er masser af advokater, der byder sig til, men hvad bør det koste? Og er der nogen, der er ekstra gode eller som vi bør holde os fra? Vi har allerede en revisor, så det er udelukkende advokater, der er interessante.

 

Mvh.

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvor du kommer fra, men vi er et advokatfirma midt i Århus, du kan checke vores hjemmeside

www.schmidt-thorsen.com

Du er også meget velkommen til at kontakte mig på mail am@dk-advokater.dk

eller ringe til mig på tlf. 86 12 42 99 og få en uforpligtende snak.

Vi opretter selskaber for kr. 1.500,-

Med venlig hilsen

Anette Malthe 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo individuelt fra firma til firma ligesom det er individuelt fra omdannelse til omdannelse hvad der skal laves. Men umiddelbart er advokatens eneste rolle ved en virksomhedsomdannelse at lave vedtægter, stiftelsesdokumenter, referat af generalforsamling og "anpartshaverbog". Det behøver man faktisk ikke at være advokat for at lave. Derimod kan revisoren ikke undværes i forhold til  vurderingsberetningen. Der hvor advokaten ikke kan undværes er hvor vi taler om en virksomhed/et selskab med flere ejere. Der er en god samejeoverenskomst/anpartshaveroverenskomst et must.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. May 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper !

Først og fremmest - jeg er selv advokat - og kom lige forbi dit indlæg.

En virksomhedsomdannelse er ikke nødvendigvis "blot" stiftelse af et nyt A/S eller ApS.

Husk også at have styr på:

  • overdragelse af alle virksomhedens aftaler med kunder, leverandører og samarbejdspartnere (sikre dig at du må og kan)
  • accept fra udlejer
  • accept fra bank og leasingselskaber
  • nye ansættelsesbeviser til de ansatte
  • samt et utal af andre ting
  • Indgåelse af ny aktionæroverenskomst / anpartshaveroverenskomst

En lang række af forholdne kan I sikkert selv stå for - og hvor I ikke nødvendigvis behøver en advokat. Men tag ham med på råd i god tid.

Det væsentlige ved valg af advokat må være om jeres kemi passer og at du sikre dig at vedkommende er faglig kompetent. Endelig betyder prisen naturligvis også noget.

Med venlig hilsen

Troels Wenzel Østergaard, Advokater - selskabsadvokaterne

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)