Hej Aminoer. Jeg er igang med at arrangere et stort event, som skal foregå i Forum. Mit spørgsmål er så: Hvordan værdisætter man et event overfor en evt. sponsor? Der vil være mellem 8.000 og 10.000 mennesker til selve eventet. Sponsor vil være halvdelen af navnet på eventet, eks.: Gølpølser Spisekonkurrence :-) Sponsors produkter vil blive solgt til eventet + bannere. Markedsføring vil være: Tv- og radioreklame, interviews til to mindre og to store aviser (kan være der kommer flere), hjemmeside, div. markedsføring på sites der passer til sponsors målgruppe, opsigtsvækkende city/gågade events ugen op til selve eventet med folk, der deler flyers ud. Er der nogle, som har et bud på, hvad det kunne være værd i kroner for en evt. sponsor? Findes der en tommelfingerregel? Venlig hilsen Rolf N. Djernæs
|
Jeg ville i dit tilfaelde ikke bekymre mig saa meget om en vaerdifastsaettelse fra sponsors synspunkt.
Jeg vil foreslaa dig, at estimere hvilken pris du oensker fra sponsor for at faa daekket dine omkostninger og skabe den oenskede fortjening. Det bliver helt klart lettere, at forhandle med sponsor, hvis sponsor ikke skal til selv at kalkulere vaerdien af investeringen og derefter komme med et bud. Hvis han allerede har et beloeb at gaa udfra goer det beslutningsprocessen en del lettere.