Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan 14 dages fortrydelsesretten lovligt omgås?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

HejsaSmile

Når man har en webshop B2C, kan 14 dages fortrydelsesretten så omgås på nogen måde, således at kunden ikke har de 14 dages fuld fortrydelsesret som loven ellers påskriver?

Det drejer sig om varer som koster fra 5.000-20.000 kr og som jeg ikke har tænkt mig at have på lager, men bestille fra ordre til ordre jeg modtager.

Jeg spørger fordi jeg hurtigt som lille iværksætter kan komme til at ligge inde med et lager på 100.000 kr eller mere, hvis der er flere af kunderne som vælger at benytte sig af den 14 dages fortrydelsesret, og dette har jeg deværre slet ikke råd til.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med svar på spørgsmålet.

På forhånd tak!
Jean

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean,
Jeg må nok skuffe dig med et nej. Så længe det er fysiske produkter som f.eks TV, møbler mm. er der ingen måde at omgås denne regel på.

Held og lykke alligevel med projektet!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Peder Knudsen:

Hej Jean,
Jeg må nok skuffe dig med et nej. Så længe det er fysiske produkter som f.eks TV, møbler mm. er der ingen måde at omgås denne regel på.

Held og lykke alligevel med projektet!

Dog undtaget varer fremstillet specielt til brugeren efter ordre, men her hører computere samlet af standardkomponeter ikke med, så der er ikke nogen vej udenom den i dit tilfælde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I min 'cowboy-branche' har de fleste webhoteller ikke fortrydelsesret.

Det sker ved at lave et 'individuelt tilpasset produkt', som du kan se af nedenstående uddrag fra nogle forretningsbetingelser:

I forbrugerforhold er der fortrydelsesret ved online-bestillinger, hvorefter kunden har ret til at fortryde en bestilling i op
til 14 dage fra bestillingen. Domæner er imidlertid unikke og og webhoteller bliver individuelt tilpasset og fremstillet til
domænet. Af hensyn til hurtig leverance af det bestilte, vil XXX.com normalt påbegynde fremstilling og tilpasning af det
bestilte straks efter at have modtaget kundens ordre. Kunden accepterer ved afgivelse af bestillingen, at en
eventuel fortrydelsesret automatisk ophører så snart, at XXX.com har påbegyndt fremstilling og tilpasning
af det bestilte.

Jeg har tidligere været i dialog med Forbrugerombudsmandens omkring netop fortrydelsesretten. Hans holding er, at såfremt du afviger fra fortrydelsesretten, så skal der skal indhentes et 'behørigt' samtykke fra forbrugeren. Og her er vi ude i vejledning på et varigt medie med info om præcis hvornår den individuelle tilpasning begynder og fortrydelsretten bortfalder...

Vi har dog valgt at tilbyde vores kunder 30 dages fortrydelsret - underpromise and overdeliver ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

I min 'cowboy-branche' har de fleste webhoteller ikke fortrydelsesret.

Det er rart at se der også er nogle af "jer store" der gør noget for at rydde op i junglen - Jeg kan godt lide din måde at "slette" tekst i dit indlægWink (Den oprindelige version kom pr. mail og fik lige et smil med på vejen da den dumpede ind i min indbakke)

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet en anden måde, som nogle firmaer kommer omkring det på - helt konkret oplevede jeg det sidst med CanalDigital.

Når man bestiller parabol og abonnementNettet skal man til sidst vælge en fysisk leverandør i sit område. CanalDigital påstår så, at det derfor ikke er en fjernhandel, og at man derfor ikke kan få 14 dages fortrydelsesret. Jeg har min tvivl om den holder - men jeg gider bare ikke slås med dem, så i stedet for undlader jeg at handle med dem

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har oplevet en anden måde, som nogle firmaer kommer omkring det på - helt konkret oplevede jeg det sidst med CanalDigital.

Når man bestiller parabol og abonnement på Nettet skal man til sidst vælge en fysisk leverandør i sit område. CanalDigital påstår så, at det derfor ikke er en fjernhandel, og at man derfor ikke kan få 14 dages fortrydelsesret. Jeg har min tvivl om den holder - men jeg gider bare ikke slås med dem, så i stedet for undlader jeg at handle med dem

Den holder ikke, da aftalen er indgået via nettet, så er leveringsformen sådan set ligemeget, det der tæller er hvor aftalen er indgået, og det er via fjernsalg i det tilfælde.

Jeg må så også indrømme at jeg har hørt ganske mange "spændende" historier om både den ene og anden udbyder af satelit tv :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Canal Digital er idiotoer. De har lukket for adgang i vores sommerhus på Bornholm, fordi de er bange for at vi har taget kortet med til udlandet ;-)
Så nu skal vi have en stråmand til at have aftalen. Fuck hvor er de dumme!

Dbh Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Tak for de mange eh.. kreative svar, men kan forstå på det hele at der ikke er nogen vej uden om desværre. Jeg må træde den lidt risikable vej.

Igen, tak for svarene, sætter pris på det.

Jean

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om vores varer er en lidt anden økonomisk kategori kan der godt drages en parallel.

Vi får stort set ingen varer retur fordi kunden ikke kunne lide "lugten", 95 % af vores returvarer er ombytning pga. forkert størrelse eller lign., og vi har lige accepteret at tage den første ordre retur, der var custom-made, selv om det ikke var os der havde lavet en fejl. Og vi har haft vores shop i 5-6 år.

Kort sagt jeg tror ikke at du behøver at være sååå bekymret, og skulle du få noget retur kan du evt. sælge det til anden side med en god rabat bare for ikke at have skidet på lager og så får du dine udgifter dækket.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)