Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Millioner ...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 Med 5-6 års erfaring i import og distribution, hvor vi er på vej op op op  står vi og mangler millioner til varekøb - kun varekøb ...

 

 Vor bankmand er en Øb og Bøv - fatter ikke en dyt.

 

 Indrømmet: Vi roder med store indkøbsvolumener - mindst 500.000 ad gangen. Jeg kan godt se, det er mange penge for en lønmodtager med hus, hustru og børn på afbetaling - men det er ikke ligefrem lønmodtager-armbøjninger vi gør i.

 

 Hvor finder vi en "sponsor", der tør betro os f.eks. 2 á 4 mio. cash. - og som med stor fornøjelse gerne må være med og passe sine finansielle interesser. - selvfølgelig ..!  - Vi opfører os ordentligt ..

 

 

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
hvilken deal havde du i tankerne, og hvor meget kan du fortaelle om projektet - skriv gerne til mig via PM eller mail ditlev (@)gmail.com

:)
ditlev

www.onapp.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
 




 

Undskyld jeg siger det.

Men det er måske nærmere dig der er en Øb og Bøv frem for din bankmand!



 Forventer du virkleligt at nogen vil tage dig seriøst, når du ikke en gang har kendskab til basale

momsregler?




 


Ravn


 



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan slet ikke se, hvordan nogle kritiske spørgsmål til momsreglerne skulle diskvallificere Bjorn til en financiering. De fleste af de mest successfulde iværksættere jeg kender kan ikke lægge to tal sammen uden at få mindst 4 fejl :)

Når det så er sagt, tror jeg du skal være lidt mere præcis i dine behov, og ikke mindst hvad du vil give en investor. En INVESTOR! For jeg tvivl er meget på at du finder en "sponsor" som synes det er sjovt at give jer 3-4 millioner. Folk der smider den slags penge forventer ret meget retur - specielt hvis banken allerede har sagt nej. Så er det nemlig tegn på at det er højrisiko. Der findes skam folk der har den slags penge og er villige til at løbe risikoen, men ikke uden at få temmelig meget igen ...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo ingen der siger du SKAL bruge din egen bankmand.

Jeg ville prøve et par andre banker end der hvor du har din privat økonomi, du kan evt. prøve at søge på amino omkring privat og firma økonomi samlet, det har der været et par debatter om.


Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for kritisk kritik.

Ærbødighed for ganske veluddannede vises ved, at man tør stille også banale spørgsmål. faktisk fremgår det ikke klart nogen steder i momsloven eller lovgivningen i øvrigt, præcist hvornår momsen skal bogføres.

Derfor spurgte jeg om regnskabssædvane.

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjorn

 

Jeg tror - og min erfaring er - at det er vigtigt at komme til bank eller anden financieringskilde med et meget specifikt oplæg. Hvor meget skal du bruge og til hvad? Hvordan foreslår du selv at det betales tilbage? (lav et oplæg/tilbud) Hvad er risikoen? Selv om du ikke behøver at lave en hel forretningsplan, så er det godt at lave et ''blue-print'' hvor planlægningen er i, og den er evalueret. Hvis du tager til financieringskilden og spørger om du kan låne 2-4 millioner - så vil de nok i første omgang overveje hvor meget du har styr på din forretning hvis du ikke ved om du skal bruge 2 eller 4. Det kan du også håndtere ved at lave to forskellige scenarier - hvis jeg har 4 mio kan jeg dette og med 2 kan jeg noget andet - to budgetter, to analyser.

Så alt i alt mener jeg det er vigtigt at du bliver meget specifik - så vil banken (eller en anden) også tage dig seriøs, da de kan se at det er gennemtænkt og gennemarbejdet.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjørn.

 

Det er meget svært skal jeg hilse at sige. Vi skulle bruge 200.000.- dkkr for at få vores biks op at stå men fordi det er i detailbranchen og ikke lige designertøj vi sælger så var det et stort og rungende NEJ fra vores bank og iøvrigt også andre banker vi forsøgte os med. De eneste der var villige til at gøre noget ved sagen var Fionia Bank som iøvrigt er meget iværksætterminded men det krævede enormt meget af os privat. Og jeg har trods alt så meget professionelt gen i mig at jeg ved at man holder firma og privat adskilt.

 

Det er også et utroligt stort beløb du slynger ud (3-4 mio kroner) og hvis jeg skulle tro på at det eneste rigtige at gøre var at give dig 4 mio skulle jeg dælme se nogle papirer på hvad det skulle bruges til, hvordan det forrentes og sælges og hvad indtjeningen er på det for jeg vil jo også helst have mine 4 mio tilbage igen med 4 mio ekstra oveni måske endda. Hvis du kun tjener 1 mio på varekøb for 500.000.- og 20% ryger til moms er der kun en fortjeneste på 300.000.- tilbage. Og hvis det tager 3 mdr at gøre det ja så er det en fortjeneste på 100.000 pr måned. Hertil kommer lønninger, evt lån og andre udgifter og så er der måske kun 10-25.000.- tilbage som et egentligt overskud..

 

Så på med nogle flere informationer..

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)