Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til tøjbutik (København)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino''er




Jeg er en ung dynamisk fyr på 23 år, som desværre ikke endnu har erfaring med iværksætteri…men jeg arbejder hårdt på det!
Jeg er i øjeblikket i kontakt med en supertrendy modetøjsforretning(M/K), som er meget interesseret i at åbne en tøjbutik i Danmark (København).
Det eneste der holder dem tilbage er en mulig INVESTOR og de er bange for ikke at kunne styre forretningen ordentligt da de selv bor i udlandet (dog indenfor EU).




Citeret tekst:
"we are very interested to get in contact with retail stores who want to sell our clothes and jewellery or maybe opening our own store. But to have our own store seems to be quite complicated and probably it is too expensive for us, in case we have to finance it. If you could find an investor, it would be more easy."




Som sagt, som gjort, jeg søger derfor en INVESTOR, som kan hjælpe med at gøre drømmen om at åbne en tøjforretning til virkelighed. Jeg ved dog ikke hvor mange penge der skal i spil før at dette kunne blive en realitet, jeg har dog også på fornemmelsen at en mulig investor vil have en langt bedre feeling for netop dette. Et muligt scenario kunne være et 50-50 selskab (Aps, I/S, A/S) hvor INVESTOREN har 50% og de har 50%. INVESTOREN er selvfølgelig mere end velkommen til at deltage i den daglige drift og passe sin investering på ordentlig vis.




Jeg forestiller mig at den ideelle INVESTOR har følgende profil som minimum:
* Erfaring med regnskaber, bogføring, moms, fakturering etc.
* Interesseret i tøj, mode mm.
* Gå-på mod, udadvendt, stabil og pålidelig.




Min rolle i virksomheden ville være at stå i forretningen som alm. Lønmodtager. Da jeg hverken er økonomisk stærk nok til selv at være investor eller har erfaring med bogføring og lignende.
PT. har jeg fået tilbudt en agent-stilling for virksomheden baseret på kommission. Men som sagt er de mere interesserede i at åbne en fysisk forretning.




Har dette vakt din interesse? Glæder mig til at høre fra jer




PS. Jeg har et stærkt personligt netværk mht. en evt. website, grafisk arbejde mm.




Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor kommer de ikke bare på CIF messen i august, der kan de få kontakt med en masse potentielle butikker.

Alternativt kan de overveje at lave et franchise i DK hvis de da har butikker i andre lande.

Der er nok ikke mange investorer der vil støtte at åbne en butik med andre ejere eller andet tøj en egen produktion eller indkøb. Jeg ville ihvertfald aldrig gøre det!

 

Men hvad er det for noget tøj - måske kunne jeg sælge det i min butik.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Blinker!

 

Tøjet er supermode/customized tøj, med et ruff look og apparel! Mærket kan jeg desværre ikke afsløre her på debatten endnu...

 

Men jeg vil da meget gerne høre mere om din butik og om tøjet eventuelt passede ind i din superskønne forretning

 

Cheers!

 

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan se mere på min hjemmeside www.blinkblink.dk

Men jeg forstår ikke helt hvad du vil, er du agent eller hvad? For du får jo ikke noget ud af at holde mærket hemmeligt....det er der selvsagt meget lidt salg i.

Ruff look er meget bredt men umiddelbart så tror jeg ikke det er noget....men jeg kan ikke tage stilling til det før jeg har set noget.

Normalt er det jo agenten eller sælgeren der kontakter fimaer og viser kollektionen frem og så beslutter butikken om de vil have noget eller ej. Og så er der mange regler for hvilket område man må sælge i mm. det kan jeg fortælle dig mere om hvis du vil være agent/sælger.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Blinker!

 

Tak for svaret! Jeg er iøjeblikket stadigt igang med at udvikle en forretningsmodel for mit samarbejde med producenten. Jeg vil som sagt meget gerne vise dig hvordan tøjet samt accessories ser ud.

 

Men jeg vil meget gerne høre om hvordan du f.eks samarbejder med agenter/sælgere

 

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

De fleste finder jeg på messer eller ved at de kontakter mig. Når jeg bliver kontaktet af en sælger beder jeg dem sende et katalog så jeg kan se om det overhoved er noget for mig. Og så beder jeg dem om en cirka pris på varen og hvor mange kollektioner der er om året samt hvad avancen er på varen.

Hvis mærket er relevant så kommer de ud i butikken eller jeg tager ud til deres showroom og får fremvist kollektionen og bestiller varerne.

Men hvis du vil være agent for mærket kommer du ikke uden om at være med på messerne se www.cif.dk det er der man finder sine mærker. 

Nu kender jeg ikke din baggrund men jeg vil tro det er næsten umuligt hvis du ikke er i branchen allerede, men igen vi skal jo alle starte et sted og intet er umuligt før man har forsøgt.

I øvrigt har jeg jo kun kvindetøj, men det har du nok opdaget.

 

Spørg bare hvis der er mere du vil vide.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Heyhey

 

Jeg skal jo som sagt mødes med producenten i august og jeg er da ret overbevist om at det er på CIFF messen. Så mon ikke vi ses der? Anyways så er jeg meget glad for dine svar! en slags mentorløsning hehe

 

Min baggrund er multimediedesigner og den fri ungdomsuddannelse hvor jeg studerede TV og mediekultur.

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen igen

Hvis i skal mødes på messen har de vel næppe brug for en agent men måske en dansk sælger....?

Det lyder lidt underligt hvis jeg må være ærlig. For hvis de allerede er der så kan man jo afgive ordrer til dem på messen og så er mærket jo kendt i hele danmark alligevel....

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Blinker!

 

Det er true!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)