Som Peter nævner, er der en hel lovgivning om moms. Det er sådan, at nogle udgifter er der ikke moms på (f.eks. aviser, taxa, flybilletter, forsikringer og porto). Andre udgifter er belagt med moms, men momsen er ikke eller kun delvist fradragsberettiget i din virksomhed (f.eks. er der en fjerdedel momsfradrag på repræsentative restaurationsbesøg men intet momsdrag, hvis det er personalet, der er ude at spise).
Regnskabsskolen holder ind imellem nogle momskurser, som giver et hurtigt overblik over sagen. For den litteratur, der i øjeblikket findes om emnet, er lidt tung at komme igennem for de fleste. Momsvejledningen er temmelig lang, men der er en udmærket søgefunktion.
Det er netop i Momsvejledningen, jeg har fundet følgende angående dit spørgsmål om arbejdstøj:
"Derfor kan købsmoms af arbejdstøj og uniformer, der tilhører virksomheden, og som anvendes af personalet, når det arbejder for virksomheden, fradrages. Det samme gælder moms af arbejdstøj til ejerens eget brug, forudsat at virksomheden stiller tilsvarende arbejdstøj til personalets rådighed uden at kræve betaling for det. Hvis virksomheden ikke har ansatte, kan momsen trækkes fra, hvis det er sædvanligt inden for den pågældende branche, at der stilles arbejdstøj til personalets rådighed."
Derfor kan du måske, måske ikke trække momsen fra arbejdstøjet.