Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.info eller .dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et små spørgsmål som jeg håber nogle kan svare på.

Jeg vil gerne starte et par små blogge på dansk med niche emner. I den forbindelse er der jo en del at spare pt ved at købe .info domæner i stedet for .dk.

Gør det en forskel i forhold til google hvilken type domæne der er tale om?

I forbindelse med et website har jeg i forvejen hosting hos amerikanske Hostgator. I min pakke hos dem har jeg mulighed for at hoste et ubegrænset antal domæner. Det vil sige at jeg uden yderligere omkostninger kan hoste disse nye .info domæner.

Betyder det noget i forhold til google Danmark at de er hostet på en amerikansk hosting udbyder. Med andre ord,  vil det være sværer at opnå en god placering på google herhjemme, hvis mine .info sites er hostet på hostgator fremfor en dansk udbyder?

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor meget niche der er tale om, er det helt specifikt på blå slikkepinde uden smag, så kan du sagtens smide dem på et amerikansk site.

Men hvorfor? for at spare uno euro om måneden? Hvorfor tage den usikkerhed, og kamp op af bakke når det ikke koster mere i Danmark? Hvis det er prisen der er afgørende, burde du måske overveje andre leveveje.

http://www.unoeuro.dk

 

Jimmy

Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy.  Mange tak for indslaget.

Jeg kender godt UnoEuro, men mit spørgsmål går mere på om google skelner til hvor man har hosting, samt om google fortrækker dk domæner fremfor f.eks. info domæner. Med et info domæne kan jeg få mit søgeord nøjagtig i url addressen, hvor det typisk vil være umuligt med et dk domæne.

Såfremt det ikke gør nogen forskel om serveren er i Danmark eller USA, vil jeg fortrække at bruge Hostgator, som jeg kender rigtig godt og i forvejen har et abonnement hos.

Det er klart at de nicher jeg vil prøve, vil være nogle der bliver søgt på, som f.eks. "Sjove Filmklip" eller lign.

Johnny

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke hvad det er for ord du kan få ind i dit domæne. Personligt ville jeg absolut vælge et .dk domæne på en dansk server. Foruden at google "nok" skelner mellem lokalisering af server kontra søgninger, så er load tiden for selve sitet helt sikkert afgørende for rangeringen.

Noget helt andet, prøv at tjekke hvad andre har gjort! Lav søgninger på google og se hvordan det er lykkedes andre at få succes med .info domæner. Der er langt mellem øllet ik?

 

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du går efter danske kunder vil det altid være bedst med .dk domæne på en dansk server.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)