Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af lokaler hos privat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Når nu man er for lille til at leje et ordentlig antal kvadrat meter til lager, men for stor til at have lager hvor man plejer, og noget venner samtidig har plads man kan leje/låne, er der så nogle her der ved, om der er bagatelgrænse for hvad der skal opgives til skat, hvis jeg låner/lejer den plads?

 

Eks. jeg låner x-m2 og betaler f.eks. 1.500 pr. mdr. skal de opgive det til skat som en indtægt?

 

Hvor langt ned skal man for at der er tale om en bagatel eller hvor højt op kan man gå uden at de skal angive det nogle steder?

 

Nogen der kender noget til dette?

 

På forhånd tak for svar.

 

Hold jer muntre.

 

/Kristiansen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
> Eks. jeg låner x-m2 og betaler f.eks. 1.500 pr. mdr. skal de opgive det til skat som en indtægt?

Ja, der findes såvidt jeg ved ingen bagatelgrænser hos SKAT
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Tak for svaret.

 

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har fået af vide, at hvis en privat person f.eks. lejer et værelse ud, og hun ikke tog over 1000,- kr. pr. så skulle vedkommende der lejede værelset ud ikke opgøre det som en indkomst og dermed ikke betale skat af det. Hvor lang tid siden dette er, er dog gået tabt i hukommelsen. Forskellen var dog, at det var en privat der lejede af en privat og det kan måske have noget at sige i forhold til erhverv der lejer lidt plads af en privat.

 

Det er jo tæt på, at hvis man låner/lejer noget plads, så kan 1000,- kr. pr. måned jo knap dække lys, strøm og varme og så var det jo vildt hvis de samtidig lige skulle smide det halve i skat, og så var det jeg fik ovenstående afvide af en som kendte en ældre dame der lejede et værelse ud. Og så var jeg lige nødt til forhøjere mig om nogle vidste noget om dette. :-)

 

/Kristiansen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Udlejning til private og virksomheder er helt forskelligt rent skattemæssigt. Jeg sidder selv lige for tiden og har samme problematik inde på livet, og jeg tror ikke du kommer udenom en revisor hvis du skal være sikker på at ham du lejer af ikke lige pludselig (f.eks. flere år senere, med tilbagevirkende kræft) får at vide at han skal svare skat af det hele.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Såvidt jeg ved må du leje ud for 23.900 årligt som privat person uden at svare skat af det....

Ihvertfald hvis det udlejning af f.eks. værelser,  Bed and breakfast.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Min revisor siger at standardfradragsreglerne kun gælder ved udlejning til private. Til erhverv skal det opgøres regnskabsmæssigt ...
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Den lempelige beskatning gælder udlejning til beboelse, jf. ligningslovens § 15 P. Så hvis du bruger pladsen til lager, kan udlejeren ikke bruge disse regler.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)