Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect hos danske udbydere?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle sammen!

Der er noget jeg simpelthen ikke forstår Embarrassed

Flere gange på Amino har jeg læst, at en 301 redirect er det rigtige mht. SEO ved pegning af et domæne. Ja, Mikkel deMib Svendsen slår fx dette fast med jævne mellemrum Yes

Men hvordan i alverden kan det være, at det er så svært at finde 301 redirect "knappen" ved udbyderne? Hvor er den henne? Når jeg søger lidt på diverse udbyderes hjemmesider i fx USA, så kan jeg nemlig se, at der ER en "knap". Her kan man vælge at klikke på 301 redirect eller 302 redirect Wink

Herhjemme står der "forward" - og ikke om det er 301 eller 302 redirect. Og søger man "301 redirect" på udbydernes hjemmesider, så får man intet svar. Det er som om, at begrebet 301 redirect slet ikke findes hos udbyderne i Danmark Tongue Tied

Nu nævnes og anbefales gratisdns.dk meget her på Amino. Men sig mig: Kan man virkelig ikke lave en 301 redirect hos gratisdns.dk? De fleste må da være interesseret i, at få en 301 redirect på et domæne med fx bindestreg, som skal lede permanent hen til det primære domæne uden bindestreg? Og dette uden at blive straffet i Google Idea

Har jeg misforstået noget Embarrassed

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Nej du har ikke misforstået noget og det er en gennemgående fejl. Vi har den selv på vores løsning, netop derfor tilbyder vi alle vores egne hostingkunder gratis at opætte 301 redirects for dem, for vores system kan nemlig godt det er bare lidt tricky at sætte det op.

Mit bedste bud er at hyre nogen til at hjælpe dig med at sætte det op der hvor du er hosted nu, eller finde en hostingudbyder der officielt understøtter det, som f.eks. hos os.

Dbh

Mikkel

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En decideret fejl fra udbydernes side vil jeg ikke kalde det, det er vel et spørgsmål om efterspørgsel. Hvis ikke man som hostingudbyder har snablen nede i SEO-verdenen og ikke har opleveret nogen kunder der direkte efterspørger 301-redirects, så er det jo oplagt blot at køre videre som altid. Teknisk er det meget nemt at implementere (afhænger selvfølgelig af udbyderens DNS setup), så jeg tror de fleste vil være villige til at implementere det hvis blot de oplever at deres kunder ønsker det.

Vi implementerede det selv efter en kunde efterspurgte det, så du kan jo prøve at spørge i gratisdns' forum om det er noget de vil overveje at tilbyde. Du er sikkert ikke den eneste der ønsker det - men de er jo nødt til at vide at kunderne vil have det :)
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

...med fare for at blive den dumme i tråden:

301 redirect, er det ikke bare en .htaccess -fil hvor der står noget i stil med:

Redirect 301 / http://www.borne-aktiviteter.dk/

Ovenstående ligger i www.børne-aktiviteter.dk og ser for mine ukyndige øjne ud til at virke efter hensigten. Min browser bliver ihvertilfald redirected til den rigtige side.

Enligthing me - please. :)

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M_Munksgaard:

...med fare for at blive den dumme i tråden:

301 redirect, er det ikke bare en .htaccess -fil hvor der står noget i stil med:

Redirect 301 / http://www.borne-aktiviteter.dk/

Ovenstående ligger i www.børne-aktiviteter.dk og ser for mine ukyndige øjne ud til at virke efter hensigten. Min browser bliver ihvertilfald redirected til den rigtige side.

Enligthing me - please. :)

Hej,

Det er fuldstændig korrekt. 301 Redirects er utrolig simpelt og kræver ikke noget specielt 'tricky' setup. Det er ikke svært at skrive ind i htaccess filen, dog er det vigtgt at være bevidste om at begrænse mulighederne.

Mvh Jeppe.

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan bruge GratisDNS.dk´s gratis URL-forward.

Det er en 301´er. ingen hokus-pokus og ingen afhængighed af webhotel-udbydere.

/Hus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M_Munksgaard:

...med fare for at blive den dumme i tråden:

301 redirect, er det ikke bare en .htaccess -fil hvor der står noget i stil med:

Du kan blandt andet lave 301 redirect via htaccess, 301 redirect er en metode i http protokollen til at fortælle en klient at noget indhold er blevet flyttet permanent. Der er flere forskellige metoder til at implementere dette, hvis du googler på det vil du se at det kan gøres næsten i alle tænkelige serverside sprog :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hartz19:

Det er fuldstændig korrekt. 301 Redirects er utrolig simpelt og kræver ikke noget specielt 'tricky' setup. Det er ikke svært at skrive ind i htaccess filen, dog er det vigtgt at være bevidste om at begrænse mulighederne.

Mvh Jeppe.

Selve det tekniske i at lave implementeringen er ikke særlig svært nej, men at holde styr på at en række domæner redirecter korrekt med den rigtige metode er noget der ofte kræver at man holder tungen lige i munden, og det er i høj grad noget jeg ikke ville overlade til en der prøver sig frem, specielt fordi man godt kan fremkalde den tilsyneladende rigtig opførsel, men det er svært for det utrænede øje at se om det rent faktisk også er en 301 redirect den laver.

Derfor ville det være rart, som trådstarter siger, hvis der specifikt stod 301 redirect i kontrolpanelet :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg anbefaler at folk gør som jeg selv - har et særligt website som jeg kun bruger til redirects. Her har jeg så DNS'et alle de domæner der skal redirectes, og så tjeker jeg i koden på min default side hvilket domæne der er kaldt - og hvor det skal redirectes.

På den måde ender jeg med ET enkelt script der håndterer ALLE mine redirect domæner - helt uafhængig af alle andre.

Enkelte CMS kan også håndtere dette internt, men det er sjældent man støder på dem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også er inde på kan det klares med så vidt jeg lige kan lure, sådan cirka samtlige serverside-sprog der er bare nogenlunde udbredt i den danske hostingbranche.

Og hvis man som kunde har adgang til logfilerne er det ganske nemt at tjekke om det er en 302 eller 301 redirect der er lavet.

Med PHP kan det f.eks. gøres som beskrevet i manualen her : http://dk.php.net/header og hvis man lige kombinerer det lidt med tjek af hvilket domæne der spørges til og lidt regexp kan man komme meget langt selv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)