Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect hos danske udbydere?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

hartz19:

Det er fuldstændig korrekt. 301 Redirects er utrolig simpelt og kræver ikke noget specielt 'tricky' setup. Det er ikke svært at skrive ind i htaccess filen, dog er det vigtgt at være bevidste om at begrænse mulighederne.

Mvh Jeppe.

Selve det tekniske i at lave implementeringen er ikke særlig svært nej, men at holde styr på at en række domæner redirecter korrekt med den rigtige metode er noget der ofte kræver at man holder tungen lige i munden, og det er i høj grad noget jeg ikke ville overlade til en der prøver sig frem, specielt fordi man godt kan fremkalde den tilsyneladende rigtig opførsel, men det er svært for det utrænede øje at se om det rent faktisk også er en 301 redirect den laver.

man wget ?

Mikkel Mikjær Christensen:
Derfor ville det være rart, som trådstarter siger, hvis der specifikt stod 301 redirect i kontrolpanelet :)

/Hus

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

 men det er svært for det utrænede øje at se om det rent faktisk også er en 301 redirect den laver.

Man kan relativt let checke, om man har sat en 301 redirect korrekt op ved at bruge nogle af de mange gratis header checkere, der findes. Søg på "Header checker" på Google og tjek via et par af de værktøjer, der dukker op.

(og det var egentlig ikke et svar til Mikkel, der har langt bedre styr på den slags end jeg - men et tip til uøvede, der læser tråden)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Søg på "Header checker" på Google og tjek via et par af de værktøjer, der dukker op.

Jeg bruger normalt selv et værktøj ved navn telnet, som lader mig selv skrive de kommandoer eksempelvis firefox sender til webserveren og lader mig efterfølgende læse hele svaret, det er lidt komplekst tilgengæld får jeg alt at vide.

For folk der godt kan lide pæne grafer og grafiske brugerflader så kan jeg anbefale Firebug.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er en stump kode til fri afbenyttelse, vi bruger det til en af vores kunder så jeg har skiftet alle domænenavnende ud

 

<?

# Extract Second Level domainname

        $servername = $_SERVER['SERVER_NAME'];
        $url=preg_split("/\./",$servername);
        $url=array_reverse($url);

        $domain = $url[1].".".$url[0];

#domains

        $es[]='party.es';

        $de[]='party.de';
        $de[]='party1.de';
        $de[]='party2.de';

        $dk[]='party.dk';
        $dk[]='party2.dk';
        $dk[]='party3.dk';

        $com[]='party.se';
        $com[]='party.com';
        $com[]='party.net';
        $com[]='party.co.uk';
        $com[]='party.co.uk';
        $com[]='party.com.au';
        $com[]='party.co.uk';
        $com[]='party2.com.au';
        $com[]='party.net';
        $com[]='party2.com';


        if (array_search($url[1].".".$url[0], $es)!==FALSE)                     { $gourl = 'www.party.es'; }

        if (array_search($url[1].".".$url[0], $dk)!==FALSE)                     { $gourl = 'www.party.dk'; }

        if (array_search($url[1].".".$url[0], $de)!==FALSE)                     { $gourl = 'www.party.de'; }

        if (array_search($url[1].".".$url[0], $com)!==FALSE)                    { $gourl = 'www.party.com'; }
        if (array_search($url[2].".".$url[1].".".$url[0], $com)!==FALSE)        { $gourl = 'www.party.com'; }

        if ($gourl!=$servername)
        {
                Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
                Header( "Location: http://".$gourl.$_SERVER['REQUEST_URI'] );
        }
?>


Nothing here....yet

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar!

Nu ser jeg også, at I skam er nogle udbydere, som allerede har implementeret det Yes

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

husaren:

Du kan bruge GratisDNS.dk´s gratis URL-forward.

Det er en 301´er. ingen hokus-pokus og ingen afhængighed af webhotel-udbydere.

Jeg har lige checket med dette tool, og den melder at gratisdns ikke er en 301, men en 302

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var en ISP'er, så ville jeg ikke kun skynde mig at lave en 301 funktion, hvor man via kontrolpanelet blot trykkede på en knap, og så forløb det hele automatisk - jeg ville faktisk også reklamere med det!

Der er altså en hel del iværksættere m.m., som begynder at følge med i SEO. I disse dage kører endnu en tråd om emnet:

http://www.amino.dk/forums/t/56213.aspx?PageIndex=1

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers er der vel ikke noget i vejen for at udbyderen laver et ekstra hotel og lægger en .htaccess i så man ikke selv skal gøre det. Det samme gælder på Windows at man laver et nyt website der skal redirectes...

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jydekompagniet:

Hvis jeg var en ISP'er, så ville jeg ikke kun skynde mig at lave en 301 funktion, hvor man via kontrolpanelet blot trykkede på en knap, og så forløb det hele automatisk - jeg ville faktisk også reklamere med det!

Eller også så laver man det automatisk, så kunderne ikke behøver at tænke over det. Jeg er begyndt at rette på kunderne, så de får det automatisk.

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Jydekompagniet:

Hvis jeg var en ISP'er, så ville jeg ikke kun skynde mig at lave en 301 funktion, hvor man via kontrolpanelet blot trykkede på en knap, og så forløb det hele automatisk - jeg ville faktisk også reklamere med det!

Eller også så laver man det automatisk, så kunderne ikke behøver at tænke over det. Jeg er begyndt at rette på kunderne, så de får det automatisk.

Med et sådant initiativ kan jeg meget let gå hen og blive din nye kunde Yes

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)