Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop på engelsk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér!

Jeg har virkelig kæmpet med vores webshop om at få den i en engelsk version MEN det er bare noget bøvl, for at sige det på godt dansk! ALT skal lave 2 gange fra bunden af og webshoppen bytter rundt på tingene i den engelske version og der er dømt kaos!

Er det altid sådan, når man gerne vil køre sin webshop på 2 sprog?

Planen er at udvide med 1-2 sprog mere i løbet af 1-2 år og bare tanken om at skulle holde styr på det rod, giver mig grå hår!

Mit spørgsmål:
Har du en webshop der køre med flere sprog? Hvordan viker det? Er den custom made eller er den en 123 løsning ligesom min fra web-siden.dk?

Jeg kan virkelig godt bruge noget råd/erfaringer her!

Hilsen Janne

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke du har et problem med sproget, men i stedet for et teknisk problem. Når du har en fuld funktionel webshop, bør det jo ikke være et problem at oversætte alle tekst-elementer til et andet fremmedsprog - blot systemet kan klare det, selvfølgelilg. Hvis den begynder at blande dansk og engelsk sammen, kunne det godt lyde til at du har et problem med teknikken.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Janne-SD:

Hej Aminoér!

Jeg har virkelig kæmpet med vores webshop om at få den i en engelsk version MEN det er bare noget bøvl, for at sige det på godt dansk! ALT skal lave 2 gange fra bunden af og webshoppen bytter rundt på tingene i den engelske version og der er dømt kaos!

Er det altid sådan, når man gerne vil køre sin webshop på 2 sprog?

Planen er at udvide med 1-2 sprog mere i løbet af 1-2 år og bare tanken om at skulle holde styr på det rod, giver mig grå hår!

Mit spørgsmål:
Har du en webshop der køre med flere sprog? Hvordan viker det? Er den custom made eller er den en 123 løsning ligesom min fra web-siden.dk?

Jeg kan virkelig godt bruge noget råd/erfaringer her!

Hilsen Janne

Jeg bruger magentocommerce -Der følger en sprogvælger med som standard og mulighed for lægge alle de sprogpakker på man ønsker.

-Tager ca. 2 min.

/Hus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper: Jeg har kontaktet web-siden.dk og de siger at sådan er shoppen desværre.

Hus: Jeg var inde og læse på siden du linker til; måske er jeg lidt dum... men jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvad det er de laver??? Er det en komplet ehandel løsning eller blot et tillæg til den man har?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt tyde på at web-siden.dk's løsning ikke er gearet til at håndtere flere sprog. Du skal under alle omstændigheder ikke have en løsning, som du skal "double" for at få et ekstra sprog. Det er ret uhensigtsmæssigt og ikke særlig effektivt. I systemer der er gearet til flere sprog, installerer du typisk en sprogpakke (eller de ligger installeret på forhånd for almindelige sprog som engelsk, tysk og fransk..). Denne sprogpakke oversætter "butikken", så indkøbskurv bliver til "shopping cart" og bestil til "checkout", etc. Du skal dog selv sørge for at der bliver skrevet f.eks. produkttekster på alle de sprog du vil have. I de fleste systemer jeg har brugt, kommer der simpelthen en ny boks til hvert af de installerede sprog når man opretter eller redigerer et produkt.

Derudover har nogle løsninger det så smart, at man også kan udskifte elementer alt efter hvilket sprog kunden har valgt. Det er smart hvis du f.eks. har en flash eller et billede med integreret tekst i toppen. Det er super sejt, hvis også denne skifter til det valgte sprog.

De fleste webshopløsninger på markedet kan håndtere flere sprog, men der er lidt forskel på hvor nemt det er at have med at gøre, og hvor "bred" sprogfunktionaliteten er.

Jeg syntes du skal give web-siden.dk et ring, og høre om deres løsning kan køre med flere sprog på en ordentlig måde. Hvis ikke, må du nok (desværre) se dig om efter et nyt webshop system. Du kan evt. kigge de mange debatter om de forskellige shops igennem herinde, ligesom du med fordel kan bestille demonstrationer af de systemer du finder interresante.

Held og lykke med det.  

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

tak for dit svar!! Jeg har haft ringet til web-siden.dk og det kan desværre ikke køre anderledes. Shoppen er perfekt hvis man kun vil sælge i DK og jeg ville ønske at vi kunne beholde den men ja, det er vist tiden til at se os om efter en anden shop. Vi har gennem det sidste års tid fået flere og flere henvendelser fra udlandet og har solgt til en del lande og det går simpelthen ikke længere, ikke at kunne tilbyde en funktionel shop på engelsk (og senere andre sprog).

Jeg har prøvet en demo et sted jeg ikke kan huske hvad hed; den var som du skriver med en boks med hvert sprog hver gang man gik ind på et produkt. Super nemt! MEN måden valg af produkt varianter var påm gjorde at vi ikke kunne bruge shoppen. Designet kunne heller ikke bruges.

Jeg har lige bestilt en demo ved webital og vil kikke de andre debatter.

Er der nogen, der kan anbefale en shop med nem håndtering af sprog?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne anbefale dig noget, men har brug for lidt flere detaljer vedrørende dels dine krav og dit budget..

Alle de store open-source systemer har gode sprog-features - Det er ligesom en del af open-source konceptet.. Her er du også godt stillet i forhold til design og eventuelle ekstra features, da du kan finde mange programmører der udvikler i disse systemer til en billig penge.

Husker jeg rigtigt, har de større komercielle systemer (dandomain, goldenplanet, scancommerce, etc.) også fin sprogfunktionalitet. Her skal du selvfølgelig betale en månedlig leje for shoppen, til gengæld har du god support og et fint shopsystem. Problemet med disse "closed-source" løsninger, er at det ikke er så lige til at få lavet design og udvidelser. GoldentPlanet er delvis open-source, men man skal betale gebyr, og mister vist sin support hvis man ændrer i koden..

Jeg er personligt en fortaler for open-source systemerne, men passer din shop ind i en af de komercielle løsninger, og har du budgettet til den slags, har det klart sine fordele.. Men bestemt også sine ulemper.

Jeg vil godt prøve at guide dig lidt. Du kan evt. ringe på 60 86 29 66. Jeg sidder alligevel bare og svarer debatter og lign. tidfordriv på nettet her til formiddag.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en Hosted Shop fra Wannafind og der fungerer sprog super nemt! Man har bare et faneblad pr. sprog mere under fx produktbeskrivelse hvor man skriver oversættelsen. Selve webshoppen er selvfølgelig oversat og du kan så selv tilføje sprogvalg med flag til brugerne. Sammen med sprogstyringen er der avanceret styring af domæner, med mulighed for at tilknytte fx engelsk til uk.skaerlunddesign.dk, svensk til se.skaerlunddesign.dk osv. Det virker rigtig godt for mig.

Mvh Jeppe

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)