Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mit første ApS regnskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 Håber alle har fået en god start på 2009 . .. :=)

Jeg har brug for lidt hjælp til afslutning af mit 1ste årsregnskab, som er meget simpelt - så vil altså ikke betale en rumraket til en revisor.
Jeg er indehaver af BoligUdland.dk som er et ApS for sig - ejet 50% af mig og 50% af ham jeg har det sammen med. Min ejerdel ligger i Mouridsen Invest ApS, som jeg altså bruger som Holdingselskab. Jeg har fra mit Holdingselskab Mouridsen Invest overført 64.500 så vi kunne stifte BoligUdland ApS. Kan disse 64.500 trækkes fra (er jo dybest set bare en overførsel), men er blevet fortalt jeg kan?

Ellers er det eneste jeg skal angive 2 realiserede aktiehandler og 1 enkelt udbytte. Ingen moms eller noget. Formoder ikke jeg skal angive slutkurser på de aktier hvor der ikke er realiseret tab/gevinst?

Jeg vil umiddelbart bruge nedenstående "regnskab" - hvis nogle har kommentarer eller har noget bedre hører jeg meget gerne fra Jer.

På forhånd et STORT tak . . Behøver virkelig lidt hjælp her.. !!
Hilsen Henrik

Mouridsen Invest ApS
Regnskab 2008
Indtægter 0 kr
Udgifter
Diverse driftudgifter -  kr
Resultat før renter kr
Renteindtægter kr
Renteudgifter kr
Årets resultat   kr
Heraf indberettet for Henrik Mouridsen - personligt 0 kr

 

Mouridsen Invest ApS
Momsregnskab 2008
Købsmoms Salgsmoms
1 kvartal kr kr
2 kvartal kr kr
3 kvartal kr kr
4 kvartal kr kr

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at gennemskue, på den måde du beskriver det.

I resultatopgørelsen har du sikkert ikke det store.

Dine anparter i BoligUdland.dk skal stå som et aktiv i dit holdingselskabs regnskab.

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du trækker ikke dit indskud i det nye selskab fra i dit regnskab. Det er forhåbentlig ikke en udgift for dig. Det vil være beholdning af anparter i andre selskaber i dine aktiver, så pengene er "bare" flyttet fra kassebeholdningen til din anpartsbeholdning - begge konti i aktiver.

Har du beholdning af værdipapirer skal de i dit regnskab opgøres til ultimo kursværdi og urealiseret tab/gevinst skal i din resultatopgørelse. Det skal dog ikke medtages i din skatteopgørelse.

Du kan ikke bare bruge den regnskabsopstilling du har. Du mangler både ledelsesberetning, anvendte regnskabsprincipper, balance og noter. Søg på nettet, hvor du kan finde eksempler på, hvordan et regnskab skal opstilles til EogS.

Det er muligt at du ikke vil bruge et større beløb på dit regnskab, men det kan være praktisk at tage en revisor med på råd (køb 1-2 timers rådgivning) bare i år - så kan du jo "følge" opskriften de efterfølgende år. Jeg tror at de er givet godt ud, så du ikke skal bruge en masse tid bagefter for at udrede og forklare til EogS. Revisor har også en skabelon til regnskabsopstilling.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En eller anden belær mig hvis jeg tager fejl, men er der ikke revisionspligt for holdingselskaber??Zip it!

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du nu helt ret i, Henrik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det kan hurtigt koste 4-5k+moms at få det regnskab udarbejdet. 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så derfor få det gjort i år af en revisor - så kan du i stor grad "bare" justere i de kommende år.

Jeg udarbejder selv mit regnskab og lader revisor revidere regnskabet, levere revisionserklæringen og beregne skatten (og selvfølgelig skrive revisionsprotokol og underskrive hele dynen). Så bruger min revisor ikke en masse spildtid på rugbrødsarbejde og jeg sparer at han ikke skal bruge en masse tid på at skrive en masse banalt.

Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm, jeg kan ikke lige huske det, er der også revisionspligt når der kun er tale om 50% ejerskab?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillswalk:

hmm, jeg kan ikke lige huske det, er der også revisionspligt når der kun er tale om 50% ejerskab?

Starter ved 20%

Fra København
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange Tak for svar til alle - og de fine af slagsen. Mig bekendt er der ikke revisionspligt på et ApS (bruger det som Holdingselskab). - Det har der været, men er ret så sikker på denne pligt er fjernet (det vil jeg tjekke op på)!! Har prøvet at lede efter et regnskab godkendt af Erhvervs og selskabsstyrelsen, men uden held, så hvis nogle ligger inde med "søgeordet", link eller lign. til et er det meget velkomment. Det er rigtig 4000-5000 ikke er alverden til en revisor, men med de få, få posteringer vil jeg virkelig føle mig dum . .
Det med de overførte penge lyder sandsynligt, - at de ikke kan trækkes fra / godtgøres på anden måde. Dybest set indskød jeg 125.000 til stiftelse af Mouridsen Invest ApS (100% ejerdel) og efterfølgende indskød jeg fra Mouridsen Invest ApS 64.500 til stiftelse af BoligUdland ApS (50% ejerdel), og min kompagnon indskød ligeledes 64.500. - Det var de penge jeg ville sikre mig om jeg kunne fratrække eller lign.. :=)

Endnu engang stor TAK for hjælpen - det er værdsat.

God mandag aften..
Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)