Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - gider ik se reklamer for rejser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.  Jeg har et website hvor ordet rejser indgår relativt ofte i brødteksterne, men sitet handler ikke om at rejse.. Så mine adsense-blokke er mildest talt ubrulige.

Kan jeg få adsense til at ignorere et ord?

Jeg ved man kan blokere sites i funktionen hvor man blokerer sine konkurrenter, men efter at have blokeret de første 30 rejsebureauer dukker der stadig nye op. Så hvis jeg bare et sted kunne angive at dette site handler ikke om: rejse, rejser .... så ville jeg være glad.

på forhånd tak


 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke muligt at ignorere et bestemt ord. Men AdSense kigger jo ikke blot på ét bestemt ord. Du burde derfor overveje blot at ændre lidt på indholdet. Hvorfor fremgår ordet "rejser" mange gange, hvis sites slet ikke handler om det?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om German Board Games hvor man i flere store titler der omtales, hvor man i gameplayet enten skal "rejse" eller "rejse sig". Så hvis mit mål i brætspillet er at rejse fra Hayworx til smeden i Bayden Log, så er det ikke så relevant at der er billige flybilletter hos Cimber... hvis du forstår.
Hvis jeg undervejs taber mine livspoint, skal jeg rejse mig - og det er Lalandia ikke liiige så relevant til.


 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Deepundercover

Du kan som skrevet ikke få adsense til at sortere bestemte ord fra på din hjemmeside, men du kan at sætte et annonce filter op, således at du kan blockere for bestemte annonce udgivere, det kunne eksemplevis være annoncer fra www.lalandia.dk 

Det kan du gøre under: Adsense opsætning -> Annonce filter for konkurrenter.

Du kan på den måde måske slippe af med reklamerne, for rejser i dine adsense reklamer.

En helt anden metode du måske kunne bruge er <!-- google_ad_section_start(weight=ignore) --> det indhold der ikke skal crawles af Google adsense-robotten <!-- google_ad_section_start -->

Den sidst nævnte metode er måske en smule tricky at sætte op, men med lidt kreativ tankegang skulle det nok kunne lade sig gøre :)

Hvis du kunne tænke dig at sætte dig godt og grundigt ind i google adsense, vil jeg anbefale dig at læse bogen "Google AdSense og AdWords" af Kristian Langborg-hansen, den kan købes hos Libris eller lånes på bibloteket.

Dbh. Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

quoter lige mig selv

"Jeg ved man kan blokere sites i funktionen hvor man blokerer sine konkurrenter, men efter at have blokeret de første 30 rejsebureauer dukker der stadig nye op. "

never ending story om billige flybilletter.

Jeg er ret bevendt i html opsætningen i sitet, så umiddelbart lyder det tag som en brugbar løsning.

med "tricky" men du vel bare den noget vanskelige opgave med at forsøge at få det indsat de rigtige steder ik?
Men det er ikke svært... Ordet dukker op i overskueligt få artikler og comments som bare skal ingoreres. Så det var lige den løsning jeg skulle bruge.

+1 tak for bogtip


 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, der var jeg vidst lige lidt for hurtig så..

Ja med tricky mener jeg at du som minimum skal have styr på html Yes

Det var så lidt ;-)

Dbh. Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)