Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 ud af 3 klikker på organiske resultater - dokumentation?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor reklamerne er. Hvis vi kigger på Googles egen side, så vil det mest være de organiske der bliver klikket på. Gælder det AdWords i højre side, så vil det foretrukne sted være på 2. eller 3. pladsen på 1. side.

Gælder det AdWords på alm. hjemmeside som http://www.recepten.se , så er det "bevist" at de reklamer øverst til venstre giver en del klik.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

udvikler:

Frank Hellerup Madsen:
På dette tidspunkt af døgnet ...

Vi får se hvor lang tid SEO-kujonerne kan gemme sig.... nu er emnet øverst igen.

 

Kujoner gemmer sig - det er det, kujoner er kendte for, ikke? Og så slipper du også for kvalificerede svar Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Når jeg klikker på annoncer er det ½ af gangende for at straffe annoncøren.

Det er jo et tve-ægget sværd, da du så øger deres CTR og dermed giver dem billigere annoncer på langt sigt. Så det er der nok ikke meget fidus i.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Kujoner gemmer sig - det er det, kujoner er kendte for, ikke? Og så slipper du også for kvalificerede svar Wink

Nemli :-)

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kender til noget dokumentation på denne påstand? Laver google selv noget offentligt?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må kujonen jo på banen. Denne er gammel: http://www.clickz.com/clickz_print&id=3347951

Jeg holder ganske mange foredrag og kurser rundt om i Danmark, og det er helt symptomatisk, at ud af f.eks. 30 deltagere er det 5-10, der ofte/nogle gange/sjældent klikker på AdWords. Resten gør aldrig (siger de).

Googles egne tal - kender dem ikke præcist - skal nok tages med et gran salt. Det er jo ikke salgsfremmende for AdWords, hvis det kun er ca. 1/3, der klikker.

Nogen der har andre bud?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Så må kujonen jo på banen. Denne er gammel: http://www.clickz.com/clickz_print&id=3347951

Mange tak. Jeg vil gerne lige påpege at det ikke var mig der udnævnte dig den titel. Så jeg er glad for du svarede og tråden ikke gik i vasken.

Ja, det er godt nok en ældre kilde. Men det er jo svært at vide hvilke ting der er konstante og hvilke der er i rivende udvikling i denne branche. Så måske holder tallene endnu.

Personligt vil jeg dog også sige at jeg stort set aldrig klikker på Adwords. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har nok en formodning om at de kun er interessante hvis man vil købe noget og ofte er jeg bare ude efter noget information.

Men med en vis sikkerhed kan man vist godt sige at man skærer en ganske betydelig del af markedet væk ved kun at fokusere på PPC og slet ikke SEO. Ligemeget hvor mange penge man bruger på PPC kan man aldrig tale til hele markedet gennem den kanal. Og det er da en vigtig ting at tage med til de strategiske møder på direktionsgangen.

Hvad siger I ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er egentlig ligeglad med, om det er 10, 20 eller 30%, der klikker på annoncerne. Jeg er mere interesseret i at få mig en bedre CTR + optimere min landingsside, så CR er tilfredsstillende. Jeg kan alligevel ikke påvirke, om flere klikker på annoncer eller ej. Til gengæld kan jeg sørge for at være til stede både i højre og venstre side på side 1 Stick out tongue

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det som så meget andet kommer an på målgruppen af ens webside. Tror der er stor forskal på hvem det er der klikker på adwords annoncer.

Havde et møde med en ny kunde, hvor salgschefen ikke havde opfattet at de første 3 resultater på et givent søgeord også var annoncer og intet med det organiske resultat at gøre.

 

 

Google optimering (SEO og Google Ads)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)