Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min plan? (Opstart af netcafe)

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Og mit nye momsregnestykke ser således ud:

70760*0,80 = 56608

minus omkostninger: 56608-48000 = 8608kr (før skat)

Og 8608kr. overskud hver måned, som minimum, kan jeg sagtens stille mig tilfreds med i starten, da jeg godt er klar over en netcafe ikke er en millionomsætnings virksomhed :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt indlæg.

 

Hvis man regner gennemsnittet ud, så hjælper det ikke kun at hav e10 computere, når peak time giver mulighed forat sælge 30 computere, eller er der noget jeg har misforstået, du skal vel altid regne med et højere antal end gennemsnittet?

 

Det er måske det du forsøger at forklare?

 

 

 

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ikke for at være pessimistisk :)

Jeg tror umiddelbart din bank får svært ved at godkende dit budget på dine lønomkostninger. Umiddelbart har du en arbedsuge på 108 timer alene, hvilket jeg er bange for at banken vil finde "uforsvarligt" / "urealistisk" og samtidig skal du også selv leve selv, så er næsten så godt som sikker på din lønomkostning skal være min x 15 større :)

 

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hov glemte lige, er næsten ganske sikker på med din risikoprofil, at du typisk vil skulle låne pengene over 10 år med en rente på rundt 12-14% p.t. Så det er godt 13-14.000 måneden.

Fra Vanløse
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Vi er 2 der kommer til at styre det og en ekstra medarbejder til natarbejde. Det er hans løn der er regnet ind i det. så selvfølgelig skal jeg ikke arbejde 108 timer om ugen alene ;)

og ja det var præcis det jeg prøvede at forklare, med at jeg skal have mere end 10 computerer besat på de bedste tider om dagen.

Til lånet så må jeg lige se hvilke muligheder jeg har.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan læse i dine indlæg at du virkelig brænder for det. Jeg vil også prøve at komme med et par råd, da jeg selv har haft en del forskellige butikker, dog ikke en netcafe, men en almindelig cafe, solcenter osv.

Det, der æder en op, er huslejen. Og din husleje er ret høj. Og så synes jeg absolut at 500 kvm. er for stort til 30-35 computere. Det kan godt være, at du tænker større og fremtid, så du kan vokse dig større. Men tag det til den tid. Hvis du kan, så find et mindre lokale. 150-200 kvm. er mere end rigeligt. Men hvis beliggenheden er det helt perfekte sted og det bare skal være der, så kan du evt. overveje at dele lokalet op og udleje den del du ikke bruger.

Med så høje omkostninger, så skal der ikke mange måneder til med underskud på 10-15.000 kr. før det begynder at gøre ondt. Så tænk en ekstra gang over det, før du kaster dig ud i det. Jeg drejede nøglen i mit solcenter på knap 300 kvm med et underskud på næsten en million. Da jeg startede den for godt og vel 8 år siden, var jeg lige så overbevist på succes, som du er nu.

Jeg kender ikke forfærdelig meget til hvor meget folk spiller hjemme fremfor at gå på netcafe. Det bedste du kan gøre er at besøge 10-20 forskellige netcafeer forskellige steder i København, måske omkring Vanløse, for at få et billede af hvordan det går dem. Besøg samme sted en tirsdag eftermiddag, men også en fredag aften. Du har jo allerede lavet regnestykket, så du kan vel snildt se om det er en god forretning for dine konkurrenter. Og hvis de ikke er for tæt på dig, så tror jeg ikke ejerne af de netcafeer du besøger, vil have noget imod at give dig et par gode råd med på vejen.

Tænk dig godt om inden du kaster dig ud i en pæn stor udgift.

P.s. 500 kvm er nok ikke lige til at leje ud nu om dage... så afståelse kan du nok godt få forhandlet længere ned.

Og så lige et domæne, der lige er blevet ledigt... snup det med det samme :) NET-CAFE.dk - Så er du godt på vej :)

Held og lykke med det

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Amager
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder brandspændende... og jeg kan mærke din entusiasme. Hvis du kan holde gejsten og ikke er en døgnflue der lige brænder for en god idé et par uger, så tror jeg bestemt det kan realiseres.

Du er ung og skal sgu bare ud over stepperne. Tro for fanden på det! Og lad vær med at lyt for meget til pessimisterne. Danmark er et FEDT land at starte virksomhed i - sikkerhedsnettet er så robust at det er dumt at lade vær, hvis man har iværksætterlysten. Problemet er bare at vi har det for godt til at gide, og derfor ender mange som "kedelige" lønmodtagere. Hvis skabertrængen er der, skal du helt klart kaste dig ud i det - især når du er så ung som du er. Risikoen er trods alt mimimal - og du blir kun en masse erfaringer rigere hvis når går imod forventningerne....,! Men det er hård slid... Jeg har selv startet 3 virksomheder op. Så ved lidt om det. Du skal kunne modstå de hårde tider med enorm kampgejst og tro på egne evner. Det lyder til at du har gennemtænkt mange områder i idéen. Bankerne er måske lidt svære at danse med i disse tider. Men lad vær at vente for længe og brug ALT for lang tid på forretningsplanen. Den tid kunne bruges på at skaffe kapital, på at starte forretning, på at skabe - og tjene penge!

Det er bare med ikke at spilde tiden. Arbejd arbejd! Gå efter målet!

Tro mig. Det er SÅ tilfredsstillende at se sin idé blive ført ud i livet!

Pøj pøj herfra...

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er et rigtig godt forarbejde du har lavet. Det virker meget gennemtænkt, men står og falder med om du kan trække tilstrækkeligt med kunder til i længden. Her tror jeg, at du har fat i den lange ende, for der er ikke mange konkurrenter i området og kundegrundlaget er godt i form af skoler m.m.

Jeg bor selv i Vanløse og er ikke i din målgruppe, men stiller gerne min erfaring til rådighed som sparingspartner/mentor, da jeg kender en del til start og drift af virksomhed og kender lokalområdet godt. Send mig en PB, hvis du er interesseret i det.

Med venlig hilsen

Dan Elon Kristensen

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Spændende projekt. Du har en stor udfording i at overbevise banken om at de skal finansiere din idé! Uanset hvilken bank du bruger, har de formentlig allerede finansieret mindst ét lignende projekt, som er gået galt. Men nok om det, der skal være plads til nye initiativer.

Jeg studser over de 20000 kroner til spilindkøb? Det er 571 kroner pr. maskine hvis du skal have 35 maskiner. Det rækker da ikke til meget mere end to nye spil?

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Vanløse
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brænder virkelig for mit projekt, og kan mærke jeg kommer til at elske det :)

Hvad angår mindre lokaler, så ja. Jeg kunne sagtens nøjes med mindre lokaler. Men jeg har tænkt mig så snart det er muligt og mens de første 35 computerer kører, at udvide kælder delen til andre sociale arrangementer, som hiver en hel tredje målgruppe til butikken. Der er nemlig så meget plads at mulighederne er ubegrænsede. Jeg skal drives af jeg hele tiden kan se udvidelse nye projekter og potentialer i min virksomhed og derfor ser jeg den ekstra udgift i lejen, som at være en mulighed for at nå helt andre højder. (uden at lyde som storhedsvanvid :P )

Men de 20.000kr. til spil, er så nøjagtigt jeg har kunne komme på en pris uden at betale noget for det. Mange forretninger sælger store mængder spil meget billigt til netcafeer. Og mange af spillende (de fleste online betalingsspil), kræver ikke licens. Dvs. at jeg kun skal købe et af dem og installere dem på main harddisken som kopieres ud på de andre computere. Og jeg behøver ikke at have 35 licenser til de forskellige computere, da man kan sætte et system op, der bare tildeler den næste ledige CD-Key til en vilkårlig computer der prøver at starte programmet op. Alt dette bliver styret gennem netcafes programmet Smart Launch.

Men jeg er kommet ret langt i processen nu, og skal bare have de sidste ting på plads før jeg aftaler mødet i banken, og bestiller mit CVR-nummer.

Alle kommentare er stadig velkomne og jeg skal nok holde jer opdateret i mit projekt :) Nu har jeg f. eks lige fået en privat investorer der ligger de første 50.000kr. og det er jo perfekt til min bank samtale.  

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)