Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brobizz moms

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de historisk interessede kan jeg fortælle, at den danske undtagelse fra retten til at fradrage moms af personbiler har eksisteret al den tid vi har haft moms i Danmark. Delt vil sige sidcen 3. juli 1967 - ja, vi fik moms i Danmark før Neil Armstrong satte sin fod på månen.

Ved vedtagelsen af 6. momsdirektiv indsatte man en såkaldt "stand-still-klausul". Den betyder, at nationale regler som strider mod direktivets hovedregel om, at "alt" skal kunne fradrages som købsmoms i en momspligtig virksomhed, som fandtes på det tidspunkt hvor direktivet trådte i kraft, kan opretholdes.

Medlemslandene kan ikke udvide de undtagelser, som "strider" mod direktivet. Der har mange gange være diskussion om de forskellige undtagelser fra fradragsretten - men i sagens natur, er den med hvidpladebilerne ikke faldet endnu.

For god ordens skyld synes jeg lige jeg vil pointere, at leasing af personbiler på hvide plader, der som minumum anvendes 10% i virksomheden berettiger til et delvist momsfradrag.

Vh
Lars = MomsNørd

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars---Ja der er en enkelt undtagelse vedrørende leasing af hvidpladebiler under visse forudsætninger.

Men det er ikke særlig logisk, at der er disse momsmæssige forskelle indenfor EU!

Tak for din oplysende kommentar!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)