Jeg har i min webshop forsøgt at minimere det overflødige og fjerne alt unødvendige ting der i handelse processen fjerner fokus fra kunden. Jeg overvejer nu at gå en trin videre og dette skyldes en samtale jeg havde med en kunde forleden.
Kunden ringede og ønskede at handle for 2500 kr. hvilket selvfølgelig gjorte at jeg sad klar med pen og papir, for jeg kunne mærke hun var meget "forsigtig" og ikke vant til at handle på nettet. Hun ville dog gerne lære, så jeg tog hende i hånden og vi gennem førte handlen sammen.
Med en standard oscommerce shop kommer der et punkt hvor kunden bliver spurgt om han/hun ønsker at oprette sig som medlem, er tidligere medlem eller bare vil direkte til salget. (her gav kunden op, og jeg måtte guide hende videre...hun sagde faktisk "åhh nej!!".
Jeg har gjort det , at jeg har rykket "direkte til køb" øverst, men overvejer nu at fjerne hele det "step", men vil gerne hører om der er nogen der har erfaring med at gøre dette?
I stedet kunne oprettelsen og login komme som en del af handlen senere i processen. For jeg ser det lidt som et unødvendig trin som smider kunder væk.
Ja, det er en kilde til irritation - hos mig selv som online handlende. Faktisk ved jeg ikke hvad man bør gøre. Jeg bryder mig heller ikke om at shoppen opretter en bruger for mig.
Min mening er at man ALTID skal kunne shoppe uden at have en bruger. Det bør være primært. Men også altid skal have muligheden for at oprette sig. Evt. kunne der være fordele ved at oprette sig - evt. pointsystem osv.
Rigtig godt spørgsmål og vel også det mest afgørende i denne debat.
Mine tidligere erfaringer er at medlemmet "slipper" for at taste alle oplysningerne ind igen og det oplever jeg kun enkelte virksomheder bruger. Ellers er det vel grundlæggende kun tidlgere køb og fakturaer der kan ses i denne afdeling.
Jeg synes afgjort, at du skal fjerne eller flytte "opret som medlem"-steppet til allersidst i din proces, hvor ordren er gået igennem.
Det er utvivlsomt en barriere, der kan skræmme nogle kunder væk, og få at få det optimale bestillingsflow, skal der være så få af den slags barrierer som overhovedet muligt.
Selv en rutineret e-handler som jeg giver nogle gange op, hvis jeg bliver mødt af de der bokse, hvor man skal registrere sig. Jeg gider dem ikke. Hvis jeg senere finder ud af, at jeg kommer til at handle jævnligt i forretningen, skal jeg nok melde mig til senere.
Jeg har i en DanDomain shop fuldstændig fjernet alt der hedder medlemskab.
I forhold til forrige år hvor der var medlemskab, er konverteringen øget en smule. Og de loyale kunder handler altså også fortsat det samme, selvom de skal taste navn og adresse ind igen.
Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.
Mine tidligere erfaringer er at
medlemmet "slipper" for at taste alle oplysningerne ind igen og det
oplever jeg kun enkelte virksomheder bruger. Ellers er det vel
grundlæggende kun tidlgere køb og fakturaer der kan ses i denne
afdeling.
Med
mindre du kan bidrage med egentlig værdi, f.eks. besparelser på køb,
bør du helt klart fjerne muligheden helt. Indtastning af adresse kan man sgu godt gøre ved hvert køb. :)