Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ting til mit firma

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i samme situation som dig med overførsel af fotoudstyr til min nye enmandsvirksomhed.

Jeg har brugt www.ebay.de og www.ebay.co.uk til at dokumentere prissætningen mit udstyr.

I "avancerede søgefunktioner" kan man hakke af, så man ser afsluttede auktioner (for de sidste 14 dage). Dette giver en god indikation af, hvad prisniveauet er for det pågældende brugte udstyr. Det kan dog godt kræve lidt experimentering med søgeord, inden man får sorteret det værste junk fra og ender med afsluttede private auktioner.

Den tyske og engelse Ebay er prismæssigt sammenlignelig med de danske priser - modsat den amerikanke.

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Olsen:

Jeg står i samme situation som dig med overførsel af fotoudstyr til min nye enmandsvirksomhed.

Jeg har brugt www.ebay.de og www.ebay.co.uk til at dokumentere prissætningen mit udstyr.

I "avancerede søgefunktioner" kan man hakke af, så man ser afsluttede auktioner (for de sidste 14 dage). Dette giver en god indikation af, hvad prisniveauet er for det pågældende brugte udstyr. Det kan dog godt kræve lidt experimentering med søgeord, inden man får sorteret det værste junk fra og ender med afsluttede private auktioner.

Den tyske og engelse Ebay er prismæssigt sammenlignelig med de danske priser - modsat den amerikanke.

/Carsten

 

  Ja det var en god ide.  Jeg har prøvet DBA men der kunne jeg ikke finde andet end 30% af mit udstyr.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Peter. Det er bare om at sælge alt hvad man bruger i firmaet, til firmaet.

Jeg har selv gjort det ved de større ting - f.eks. afskrivning på min private bil - har jeg fundet en tilsvarende bil på nettet, tjekket at handelsprisen er reel, og printet siden, og så brugt det som grundlag for min erhvervsmæssige afskrivning af bilen. Jeg har dog også solgt alle mine kontorting til firmaet, helt uden dokumentation, men stukket fingeren i jorden og prøvet at være realistisk. Synes Skat så, at jeg har taget 500,- for meget for kontorstolen, so let it be.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Jeg er helt enig med Peter. Det er bare om at sælge alt hvad man bruger i firmaet, til firmaet.

Jeg har selv gjort det ved de større ting - f.eks. afskrivning på min private bil - har jeg fundet en tilsvarende bil på nettet, tjekket at handelsprisen er reel, og printet siden, og så brugt det som grundlag for min erhvervsmæssige afskrivning af bilen. Jeg har dog også solgt alle mine kontorting til firmaet, helt uden dokumentation, men stukket fingeren i jorden og prøvet at være realistisk. Synes Skat så, at jeg har taget 500,- for meget for kontorstolen, so let it be.

 Mange tak for dit svar.   Jeg tager nu kun alt mit fotoudstyr og pc udstyr over i mit firma.  Men jeg tror jeg er helt med nu.  Mange tak for alt jeres hjælp.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..du er da vist en værre en- Susanne!*S*

Men dit princip er da o.k......gå til grænsen, men ikke over grænsen!

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja..du er da vist en værre en- Susanne!*S*

Men dit princip er da o.k......gå til grænsen, men ikke over grænsen!

 

Hehe ja, men jeg har nu ikke solgt noget, jeg ikke bruger i firmaet. Og da mit arbejde jo består i at sidde ved mit skrivebord, har lyset tændt, stiller mapperne i reolen, bruger blyanter, klipsemaskiner, regnemaskiner og andre kontorting, er de væsentlige for mit arbejde, og dermed solgt til handel og vandel :) Og bilen bruges 75% erhverv, 25% privat, så der er heller ikke noget at komme efter for skattefar Big Smile Jeg synes bestemt ikke man skal gå over grænsen, men jeg synes heller ikke man skal snyde sig selv, når nu det er fuldt ud lovligt Smile

 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf du har faktisk selv givet det meste af svaret. Smile

Find dokumentation for en fornuftig pris - evt. via internettet eller få evt. en fotohandler til at sætte en pris på det (f.eks. der hvor du har købt det). Og nej du kan ikke få SKAT til at vurdere det. Det vil de først gøre, hvis de under ligning af din selvangivelse interesser sig for din værdiansættelse.

Jeg vil tro det hele kan trækkes fra og ikke skal aktiveres og afskrives i din virksomhed, da du skriver for "kr. 15.000". Og da der sikkert er flere ting, der fungerer uafhængig af hinanden, har du ingen problemer med grænsen for småaktiver, som du er inde på.

Grænsen for småaktiver har intet med at gøre, om du kan overføre dit grej til firmaet eller ej, men  for om du i firmaet kan trække det fra på en gang eller skal aktivere og afskrive det over en årrække (med 25% pr. år efter saldometoden).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:

Fotograf du har faktisk selv givet det meste af svaret. Smile

Find dokumentation for en fornuftig pris - evt. via internettet eller få evt. en fotohandler til at sætte en pris på det (f.eks. der hvor du har købt det). Og nej du kan ikke få SKAT til at vurdere det. Det vil de først gøre, hvis de under ligning af din selvangivelse interesser sig for din værdiansættelse.

Jeg vil tro det hele kan trækkes fra og ikke skal aktiveres og afskrives i din virksomhed, da du skriver for "kr. 15.000". Og da der sikkert er flere ting, der fungerer uafhængig af hinanden, har du ingen problemer med grænsen for småaktiver, som du er inde på.

Grænsen for småaktiver har intet med at gøre, om du kan overføre dit grej til firmaet eller ej, men  for om du i firmaet kan trække det fra på en gang eller skal aktivere og afskrive det over en årrække (med 25% pr. år efter saldometoden).

Det er vel også det...fotografen har fået at vide!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs lige tråden igen Peter og overvej så ovennævnte svar en gang til. Der er nemlig såvidt jeg kan se ingen som har behandlet problemstilingen veder. småanskaffelser contra driftsmidler der skal afskrives efter saldometoden. 

I teorien kunne man godt anmode Skat om et bindende svar vedrørende værdiansættelsen men for mig at se ville det være det samme som at ligge hovedet i løvens gab. Jeg ville  også følge ovenstående råd som ikke behøver nærmere præcisering.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)