Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Argh - har OEM windows uden cd og skal formatere!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hører det til her?

Nogen der ved, hvad man skal gøre, hvis man har en pc med OEM Windows XP pro installeret og ingen cd?

Skal have formateret en pc med dette, og har så det problem, at jeg ingen windows cd har. Har licens til en XP Pro, men ikke en "oem cd".

Har prøvet med andre win xp pro cd'er jeg har, og får at vide, at det ikke er korrekt  version til det produktnummer... og det er jo rigtigt nok - men hvad dælen gør man så?

Venlig hilsen Lone

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er du desværre nødt til at købe en ny windows. Lidt noget fuck men sådan er det desværre.

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha - det er da ikke fair Sad

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke et eller andet Recovery ? Enten i Windows eller under Boot.

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke finde noget :-(

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bondekonen:

Har prøvet med andre win xp pro cd'er jeg har, og får at vide, at det ikke er korrekt  version til det produktnummer... og det er jo rigtigt nok - men hvad dælen gør man så?

Hvis du har licensnøglen til en af de andre Xp cd'er så må du bruge dem til at geninstallere pc'en fra bunden -  Der er ikke nogen anden vej uden om - men så har du nok derefter lært hvorfor rigtige mænd græder  - de tager nemlig ikke backup!!

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten så ligger der recovery på, eller også har du engang haft en på cd(eller en skod butik ikke har giddet at udlevere den)

DETTE ER IKKE EN OPFORDRING!

men du kan alternativt hente en win xp cd på nettet eller låne fra en ven, mange gange kan du være heldig at de også virker sammen med din originale key

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hxs.dk:

Enten så ligger der recovery på, eller også har du engang haft en på cd(eller en skod butik ikke har giddet at udlevere den)

DETTE ER IKKE EN OPFORDRING!

men du kan alternativt hente en win xp cd på nettet eller låne fra en ven, mange gange kan du være heldig at de også virker sammen med din originale key

Blot til at notere:

Husk at den recovery - hvis der findes en - ikke repsekterer dine data som man har liggende - det er den ligeglade med, den still kun pc'en tilbage til farikstilstand,(dvs. sådan som den var installeret fra fabriken af).Med andre ord, den laver ikke recovery af dine data..  de bliver slettet...

 

Fra Skodborg
Tilmeldt 26. Jun 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tror ikke helt du har ramt der rigtige forum. ( jeg ville nok have spurt på www.eksperten.dk  ) men nok om det.

hvis det er en hp,IBM eller Fujitsu ligger cdérne på en partition på din harddisk og du skal selv lave en kopi af dem. eller du kan installere direkte fra den, der kommer typisk en meddelse lige når du starter din maskine om hvordan du gør dette. ( alternativt kontakt HP, IBM, Fujitsu og forhør dig om nye cd´er)

er det en clon maskine du har købt så prøv at henvende dig til forrretningen hvor du har købt maskinen, de kan typisk hjælpe dig med at få en ny cd ( den koster omkring 150 kr )

alternativt prøv at kontakte microsoft danmark og forhør dig hvordan du skal bestille et nyt medie,  tlf 82 333 100

håber du kan bruge svaret

/Brian

www.tilbehør.dk

 

 

 

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke fået cd med fra (skod) butikken - og har endda købt 2 ens pc'er på et tidspunkt. Har de 2 produktnøgler (oem)

Har også andre win xp pro cd'er og har så prøvet med de cd'er og produktnøglerne til oem versionerne - kunne ikke få nogen af dem til at passe.

Vil ikke installere de andre jeg har på cd med de produktnøgler der hører til, for de er også installeret på pc'ere, og der er kun 1 licens pr gang...

Ved godt at jeg mister data - men HAR faktisk backup af det vigtige *pudser glorien* Big Smile

Venlig hilsen Lone

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)