Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af dansk virksomhed, men bopæl er i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at starte et personligt ejet enkeltmandsfirma i Danmark.
Da jeg selv er bosiddende i Tyskland, er mit spørgsmål om jeg kan anvende et familiemedlems danske adresse i opstartsfasen (gratis adresse)? Vil dette have nogen skattemæssig betydning for denne?

I 2009, hvor virksomheden står registreret på et familemedlems adresse, vil der ikke være indtægter i firmaet, da tiden skal bruges på at definere markedet, finde leverandører, udarbejde business plan mv.

Grunden til at jeg ønsker at etablere mig inden forretningen rigtigt går i luften er, at en studerende allerede har henvendt sig angående en ulønnet praktikplads med udarbejdelse af marketingstrategi. Praktikantens universitet kan kun godkende opholdet, hvis virksomheden er registreret.

Jeg håber, at der findes en amino, der kan hjælpe mig, da jeg selvfølgeligt ikke ønsker at mit firmas registrering på familiemedlemmets adresse har nogen indflydelse på dennes skat?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers findes der mange steder du kan leje kontorpladser eller adresseservice til dit firma. Kontorpladser kan fås fra 1500kr og op efter, og mener jeg har set adresse service til 500kr/mdr.

 

Ved godt det er lidt træls at have udgifter før indtægterne er i hus, men så sparer du tilgengæld en røvfuld på afgiten til din bil som vi andre må punge ud med ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lene:
Jeg håber, at der findes en amino, der kan hjælpe mig, da jeg selvfølgeligt ikke ønsker at mit firmas registrering på familiemedlemmets adresse har nogen indflydelse på dennes skat?

 

NEJ - det vil ingen indflydelse have for dit familiemedlems skat.

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!!!!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)