Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunst reproduktoner malerier protrætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino-amigos

 

Jeg har netop indgået en aftale med www.copyart.dk om at løfte forretningen fra en god fritidsforretning til en rigtig god forretning.

Vi har selvfølgelig en masse ideer, men måske har I andre flere og bedre ideer?

 

Hvilket salgsargument kunne få dig til at købe en god reproduktion?

Hvilke barierrer ville der være for sådan et køb?

Hvad er den rigtige pris?

 

Hvilke aktiviteter kunne man iværksætte for at øge salget - som p.t. er OK, men som gerne skal dobles et par gange ret snart.

 

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selv stor tilhænger af at have noget fornuftigt hængende på væggen og har derfor ikke reproduktioner eller plakater hængende. Og jeg forsøger af og til at præge mine omgivelser med at købe nogle malerier eller litografier m.m. i stedet for reproduktioner. Jeg hører som regel at det handler om prisen, så jeg tror at det er et væsentligt salgsargument (selvom malerier/litografier af og til kan anskaffes for priser, der kun er meget lidt dyrere end en reproduktion).

Jeg vil også foreslå at kikke på nogle genre og foretage en opdeling. Alle steder kan man købe de mere kendte motiver, og de er ikke så interessante, når alle andre også har dem hængende. Det er nok svært at trække en linie for opdeling, men jeg mener at det kan lade sig gøre.

Prisen afhænger jo af billedet. Men naturligvis også af popularitet. Som sagt sælges reproduktioner i hobetal, så jeg vil nok lægge mig i samme prisleje. Salget tror jeg også afhænger væsentligt at hvilke salgskanaler I vælger og jeg tror at det handler om at komme så bredt ud som muligt.

Hvis man kan få eneretten til reproduktion af nogle gode billeder og sælge dem både som engros og detail kunne være interesssant (hellere sælge som grossist end at kunden vælger et andet billede og dermed intet salg).

Håber at du kan bruge noget af det.

Hilsen Jakob  

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/19/2006 8:26:04 PM Forfatter:Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Hvilket salgsargument kunne få dig til at købe en god reproduktion?

Hvilke barierrer ville der være for sådan et køb?

Hvad er den rigtige pris?


Hvilke aktiviteter kunne man iværksætte for at øge salget - som p.t. er OK, men som gerne skal dobles et par gange ret snart.


mvh Hans



  1. Jeg ville nok ikke købe en reproduktion, da jeg foretrækker originalkunst og hellere ville købe et grafisk arbejde eller en mindre kunstner (der er bestemt billeder på sitet jeg gerne ville have i original).

  2. Jeg forstår ikke det positive i, at reproduktionen er lavet af en maler. For mig er en god reproduktion den bedst mulige mekaniske overførsel.

  3. Lærred er jeg måske heller ikke vildt begejstret for. Er det virkelig et lærred med den originale struktur?

  4. En barriere på hjemmesiden er engelske titler på ikke-engelske billeder. Jeg krummer tæer. Danske titler og originaltitler.


 

Ideer:


  1. Man får billedet i en rulle. Hvad skal jeg stille op med den? Hvad med tilbud om at spænde lærred op og en ramme?

  2. Flere oplysninger om billederne.


 

 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa Hans

 

- en sjov og lidt usædvanlig opgave du har fået - derfor lige et par hurtige skud fra hoften

 

- parametre der kunne påvirke mig til et køb :

 

1. omfanget af valgmuligheder

- dvs. at vide at jeg vil kunne finde hvadsomhelst, uanset stil/smag/genre, til mig selv, eller til gave 

- lidt besværligt, men det er gjort med plakater - der ligger et katalog inde hos expo i fields/kbh, et hollandsk plakat-firma, som dækker worldwide, kan blot ikke huske navnet på firmaet

 

2. hvordan reproduktionerne er blevet fremstillet ?

- fattige polske kunst-studerende der tjener til studiet ?

- eller indiske malere der sidder i mørke huller og maler ... ?

- mao. : at man ved at de mennesker der laver billederne har/får nogle ordentlige vilkår at arbejde under

 

- derudover kunne du - hvis det match´er med dem der laver billederne - overveje at kombinere det med et velgørenhedsprojekt -

- både fordi der rent konkret er nogle mennesker der får glæde af det - men også fordi der hermed kan knyttes en ´historie´ til billederne - og, der er mulighed for positiv omtale mm., fordi velgørenhed i den vestlige verden anses for at være moralsk og politisk korrekt - tja ...

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
 


Hvilket salgsargument kunne få dig til at købe en god reproduktion?

Hvilke barierrer ville der være for sådan et køb?

Hvad er den rigtige pris?


Hvilke aktiviteter kunne man iværksætte for at øge salget - som p.t. er OK, men som gerne skal dobles et par gange ret snart.


mvh Hans

[/QUOTE]

 

Personligt er jeg ikke mega-stor-tilhænger af reproduktion. Føler lidt det er det samme som at pirat-kopierer, bortset fra det er lovligt. Ikke fordi jeg har moralske skrubler over at købe en lovlig kopi, men det siger mig bare ikke rigtig noget. Men det siger sikkert andre noget... - der er nok en grund til du bliver indvolveret, Hans 

 

Argumentet er at "du får varen, til en billigere pris" - kunstsamlere har nok slået ihjel og slagtet for mindre, men det er vel det der er humlen ved reproduktion af kunst. Når prisen kan bruges som et argument, synes jeg også det skal udnyttes mere.   

 

Barriererne er nok, at du ikke køber den "ægte vare" - lidt som at pisse i bukserne.

 

En god idé kunne måske være at undersøge hvorfor folk køber kunst generelt? - Er der en tendens til at folk køber det af signalværdi? - eller fordi det reelt er flotte billeder?

- Dette kan nok godt kædes op på argumenterne for at købe reproduktion.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)