Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min side SEO optimeret - feed back ønskes gerne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Fed side du har stablet på benene! Jeg har lige et basalt kritikpunkt i forhold til SEO: Du har ingen meta-tags! Surprise Meta-tags er vitale for din indeksering i Google og andre søgemaskiner. Prøv at søge efter meta-tag-generatorer på nettet.

Og så har jeg lige et spørgsmål til din robots.txt. Er du sikker på, at du vil udelade find_auktion.php? Mange vil jo søge efter by- og vejnavne i forbindelse med feriebolig/sommerhus. F.eks. "løkken sommerhus", "grenå feriebolig" osv. Din side find_auktion.php indeholder en masse af disse keywords.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Sebastian

Jeg har en del af mine sider, hvor jeg ikke har fået indsat meta tags på og decription. Men ser du på forsiden og tager en vis kilde, så ser den jo sådan ud - det er vel OK ??

<head><title>Sommerhuse og ferieboliger udlejes i Danmark og udland</title><meta name="description" content="Sommerhuse udlejes og ferieboliger udlejes via privat sommerhusudlejning. Du finder sommerhuse og ferieboliger i Danmark, Sverige, Frankrig, Grækenland, Spanien, Norge og Italien." /><meta name="keywords" econtent="ferieleje, sommerhuse, ferieboliger, sommerhusudlejning, sommerhuse løkken, sommerhuse skagen, feriebolig frankrig, feriebolig italien, feriebolig spanien, feriebolig grækenland" />

Er det ikke ok ?

Mht. ikke at indeksere auktioner, så fik jeg det anbefalet af en herfra, der mente at det ikke vil være godt for SEO optimering, når auktionerne afsluttede

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Meta-tags'ne på forsiden ser fine ud. Sørg bare for at få dem på alle dine sider. Tit er det ikke din forside, som bliver første hit på Google, men en eller flere af dine indholdssider.

thomas8:

Mht. ikke at indeksere auktioner, så fik jeg det anbefalet af en herfra, der mente at det ikke vil være godt for SEO optimering, når auktionerne afsluttede

Jeg er lidt uenig i det. Hvis du bruger et meta-tag som nedenstående (som gør at Google kommer forbi og tjekker hver dag), så burde det ikke være noget problem. Du vil derimod få en masse SEO-saft.

<meta name="Revisit-After" content="2 days" />

Se flere gode meta-tags på: http://www.seoconsultants.com/clueless/seo/tips/meta/

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Mit backlinkværktøj var åbenbart i uorden i første omgang. Din linkprofil ser noget bedre ud, end jeg lige troede i første omgang. Men mine ord gælder stadig, fordi konkurrencen er vanvittig hård på det marked.

Jeg har sendt en privat besked med et par eksempler på spamlinks.

Mht. at linke til andre sider med højere rating, så er min personlige holdning, at du kun skal gøre det, hvis det rent faktisk er til gavn for dine brugere. Altså bare linke ud, hvor det vil være naturligt, ikke af SEO-årsager. Men jeg ved godt, at andre sværger til at linke til autoritetsdomæner med intention om at se bedre ud i Googles øjne. Det er vist lidt en religionskrig, hvor stor effekten er ved det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian,

Du skal passe på med at lægge for meget vægt på metatags. Du kan f.eks. godt angive, at Google skal komme tilbage til din side efter to dage i dit metatag, men det betyder altså ikke, at googlebot nødvendigvis adlyder.Jeg ved faktisk ikke engang, om Googlebot læser det tag?

Mht. description, så er det heller ikke altid dybt essentielt. Selvfølgelig bør man gøre noget ud af det på statiske sider hvor man over længere tid forventer mange besøgende på bestemte søgeord. Men på f.eks. midlertidige boligopslag er det ikke altid besværet værd, når man ser på arbejdsindsats i forhold til resultater.

Prøv f.eks. at google "hus i skagen" og se, hvor fint ferieboligsiden.dk fremstår i søgeresultaterne. Det er der vist ikke meget grund til at ændre på.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for svarene, og kan se at der er blandet holdninger til metatags og deres effekt. Mht. hvem der linker til mig, så har jeg arbejdet en del på at få folk der selv har sommerhuse hjemmesider til at indsætte banner / tekstlink - så der er vist tæt på 70-100 styks.

Mht. falsh - så har jeg gjort samtlige flashbilleder mindre - på min pc ser det ud til at have effekt, ser ikke mere 100 % tæller - er der en der vi lse om det også virker på en af jeres pc´er.

tak, thomas

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser rigtig godt ud - velkommen i branchen

Jeg bemærkede at søgning på kort gav en fejlmelding - http://www.ferieboligsiden.dk/allkort.php 

Den virker da superhurtig den side --- måske fordi jeg lige har fået en 100MB forbindelse. Jubii  :-)

Med venlig hilsen

Jan

www.sommerhuse.dk

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)