Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af rengøringsservice - Udregning - Hvordan? Erfaring søges

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skriver dette indlæg lidt på vegne af en anden og ved ikke rigtig om det er den korrekte kategori... Well here it goes

Et familiemedlem der har været i rengøringsbranchen (har gjort rent) i mange år og har bred erfaring indenfor rengøring. Hun har taget en masse kurser og kender til rengøringsfaget. Nu overvejer hun selv at starte en rengøringsfirma uden de store forventninger til at starte med. Vi har skaffet en leverandør der kan levere os alt indenfor rengøringsartikler i den bedste kvalitet, alt fra alm. kontor til industrirengøring.

Vi har de sidste par uger lavet en forretningsplan og fremgangsmåde, men vi er i tvivl omkring to vigtige ting og derfor skriver jeg dette indlæg i håb om at der er nogen der kender til branchen.

Vigtigste spørgsmål er hvordan man regner timerne ud. Det har vi så svært ved at regne ud. Er der nogen der har kendskab til dette?

F.eks. hvis det er kontor og der f.eks. er 300 kvm - x kvm kontorareal, med eller uden gulvtæppe, der skal vaskes gulv hver gang eller støvsuger, x antal toiletter, køkken osv. Er der en formel man går udfra?

Og så om der er nogen der har erfaringer med at ringe rundt, kanvas hedder det vist, til store/mellemstore virksomheder?

Håber på nogle svar.. vi vil være meget taknemmelige

Hilsen
Trine og Brian Andersen

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at det er min kones moster og min kone, der vil starte firmaet... jeg vil forsøge at hjælpe med salget, hjemmesiden osv.

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt hjælpe jer..

 

Kender en del til Rengøring og hvordan man laver gode penge;)

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dragon,

Tak for svar... var ved at opgive håbet om at få svar her på amino :)

Din hjælp vil modtages med kyshånd... hvad kan du fortælle omkring tilbudsgivning? Er der en formel sådan hvor man siger XXX kvm = XX timer? Eller det med salget? Hvor har du haft bedst erfaring? Kanvas? Telemarketing? osv...

Du er også velkommen til at skrive en besked

På forhånd tak

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har faktisk arbejdet med tilbudsgivning indenfor rengøringsbranchen og også selv haft et rengøringfirma.

Det kan godt være at der findes en formel, men denvil du ikke kunne bruge til ret meget.

du skal lave din egen, baseret på de mennesker der skal lave rengøringen, f.eks. vil de rekvisitter i bruger være alt afgørende for den tid der skal bruges, desuden har det også meget at sige hvordan tilsvinings graden er det pågældende sted.

jeg lavet tilbud på mange offentlige institutioner, og kvadratmeter er ikke den eneste faktor du skal tage i betragtning.

er det et gangareal der blot skal støvsuges, har det en faktor, er det et kontor med skriveborde og lignende har det anden faktor.

skal i ryde op på skrivebordene eller bliver det gjort, hos private skal i kun gøre rent, eller også fungere som kontaktperson.

ja jeg kunne nævne i hundrevis af forskellige faktorer der vil spilde ind.

så mit bedste råd når du skal give tilbud, tag en de damer med der skal gøre rent, bese stedet, og mål op hvis ikke i kan få en tegning.

noter så alt ned, og bedøm tilsviningsgraden det pågældende sted, og med dine damers erfaring kan du så beregne hvad du mener vil være den rette pris.

det kræver lidt erfaring, men den får du hurtig, forsøg f.eks. selv hvor lang tid det tager dig at støvsuge X antal kvadratmeter, det giver en meget bedre fornemmelse af hvad det drejer sig om, og så kan du ud fra det lave dig nogle tabeller.

det var den måde jeg i sin tid lavede en rengøringssystem til beregning af store tilbud.

god fornøjelse

Mvh Kronborg

 

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh Kronborg

 

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Igen..

Tak for din Besked..

Jeg har altid arbejdet med ledesle, salg og lidt Telemarketing. Så i Rengøringsbrancen bruger jeg nok mine salgs evner og over beviser dem til det rengøring jeg tilbyder.

Du må meget gerne ringe til mig, så kan vi tage en snak over telefonen og jeg ville meget gerne hjælpe dig.

Jeg har Hjulpet en del rengørings virksomheder og trænet deres sælger osv.

 

Mvh. Dragon..

 

21137430..

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste måde at sælge rengøring på i dag er at finde korrupte "ledere" - de er overalt. Mest i det offentlige hvor utilfredsheden er størst så det er et godt udgangspunkt.

Send dem en flaske vin i en eller anden anledning (en god en til 5-600kr).

Ring så til ham/hende og spørg om du ikke må præsentere dit firma personligt. Ved mødet kvitterer du med et gavekort til et eller andet.

Så venter du lige en uge til og sender ham en flaske mere. Det er vigtigt at når samarbejdet er etableret skal du mindst sende en flaske om måneden.

Du skal ikke bekymre dig om hvad vinene (eller hvilken type gave du/han nu er til) koster - for du kan som tak skrive lige hvad du vil på regningerne - bare sørg for en flot hjemmeside der ser amerikansk / international ud så du kan forsvare skyhøje priser.

"Royal Business Corporate Cleaning Enterprise Solutions" kan du f.eks. kalde dit firma :) Så er der ingen der undrer sig hvis du tager 600-700kr i timen for rengøring og bruger dobbelt så lang tid som det gamle firma :) Du skal jo tænke på at nu bliver det gjort ORDENTLIGT - man får hvad man betaler for - du skal bare sørge for at tingene bliver gjort ordentligt altid så der ikke er nogen der har "noget" på jer.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjov måde at gøre foretning på. Hver sin smag Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Du skal jo tænke på at nu bliver det gjort ORDENTLIGT - man får hvad man betaler for - du skal bare sørge for at tingene bliver gjort ordentligt altid så der ikke er nogen der har "noget" på jer.

.... og det gælder ikke bare i rengøringsbranchen!

Tak for vinen Jørgen!

Henrik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)