Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretnings orienteret IT mand keder sig

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og leder efter hvad der skal bringe karrieren videre, og måske du står og mangler én som mig eller bare har et forslag?

Jeg er 32 og uddannet Datamatiker (1999) og læser pt. HD.O ved siden af det faste job. Jeg har programmeret lidt af hvert i 5 år og har de sidste 3 år været IT infrastruktur projektleder på større og mindre projekter. De seneste to år på konsulent basis ansat i et konsulenthus.
Projektledelsen er begyndt at kede mig lidt, og jeg vil gerne  udnytte mine evner og interesse indenfor ledelse og strategi (som min HD netop handler om). 

"Jamen hvorfor får du dig ikke bare en alm. job - og hvad skal Amino'erne blandes ind i det for?"
Tja, det gør jeg måske også, men efter at have surfet rundt her på Amino lidt ser jeg at der sker så mange spændende ting at det jo kunne være, der var nogen der kunne bruge netop mine kompetencer.

Alle foreslag modtages Smile

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad havde du tænkt dig?

At træde ind i en virksomhed på ledelsesniveau? Eller som rådgiver for en virksomhed. Jeg kunne godt tænke mig en mere skarp formulering af hvad du selv mener at byde ind med. Derudover holder jeg lidt igen i forhold til det du skriver med at projektledelse er begyndt at kede dig - hvad så når strategi og ledelse begynder at kede dig ? :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål.
Jeg holder faktisk begge muligheder åbne pt. Jeg er konsulent i dag, og kunne godt finde på at fortsætte med det, men i så tilfælde at fokusere mere på strategien i IT virksomheder. Jeg kunne også forestille mig at træde ind på mellemleder niveau i en virksomhed, også selvom det ikke var en IT virksomhed.

Jeg har også en stille iværksætter dybt gemt væk i maven, men vil nok hellere indgå i et evt. partnerskab eller som en del af et projekt for at få mere erfaring på den front. Og selvstændig IT konsulent er ikke lige mig.

Jeg forstår udemærket din kommentar om at "kede sig". Men det er jo sådan, at når man begynder at have lavet det samme arbejde i et godt stykke tid så må der gerne ske lidt nyt, sådan har jeg det i hvert fald. Dermed ikke sagt, at projektledelse ikke kan være en del af et fremtidigt job, men det skal ikke fylde det hele. Og når jeg så engang bliver rigtigt godt til noget andet, så vil man sikkert også gerne et ledelsesniveau op eller lave forretnings strategier istedet for IT strategier. Håber det var forståeligt....?

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

At "kede sig" er bare et meget negativt ladet udtryk - der i min termonologi viser at personen måske ikke er så stabil. Derfor jeg snubler over det. Hvis jeg har en kandidat til samtale og udtrykket at "kede sig" kommer op, så tænker jeg "Intilligente mennesker keder sig ikke" :)

Det er muligt jeg er lidt på vildspor - jeg kan sagtens se, at man kan mene at opgaver bliver trivelle, og rutinepræget fordi man sidder med det samme, og det er fint at udtrykke at man savner nye udfordringer.

Men "keder" man sig, så opfatter jeg personen, som en der er lidt forkælet og forventer at omgivelserne holder ham / hende i gang, hvorimod enhver anden ville tage et selvstændigt initiativ til at finde nye udfordringer. Hvilket du gør med dit indlæg, men det er lidt nonchelant at skrive "kede sig".

Buttom line, jeg ville have fundet dit indlæg 100% mere relevant og seriøst uden den frase.

Jeg er ikke i tvivl om at du mener det seriøst - hvorfor jeg også tager tråden op, kunne være der var andre der fik noget ud af dette. :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt Fair Thomas. Jeg forstår udemærket hvad du mener, og ikke fordi jeg skal snige mig udenom på nogen måde, men jeg kunne aldrig finde på at bruge de udtryk ved en jobsamtale eller overfor en kunde. Men her på Amino er der jo en dejligt afslappet stemning og derfor valgte jeg den term.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror man skal huske at belægge sine ord med omhu - selv på afslappede steder :) Husk at mulige samarbejdspartnere eller andre gerne Googler en som en del af helhedsindtrykket.

Det er både godt og skidt med Internettet - man kan hurtige blive sat i en forket sammenhæng.

Men god vind med projektet - undskyld startegien  :)

 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du skriver du har en lille iværksætter i maven, og at du keder dig lidt i dit nuværende job, jeg har selv været i samme situation, og har løst det med at blive iværksætter.

Jeg er for øjeblikket ved at lancere en ny teknologi, og kigger efter folk der er noget iværksætterånd i, og som er villig til at arbejde for at tjene mere - og samtidig på personlig udvikling.

Jeg har indsat link til en online præsentation, som kan give dig et lille overblik - og hvis du er interesseret i at vide mere, så kontakt mig endelig på mail eller telefon.

Præsentation er under en uge gammel, og den er derfor endnu ikke oversat til dansk, men med en baggrund i IT-branchen, er det nok ikke noget problem :-)

http://www.pabst.gpnworld.com/step1/en2/step1.asp

Uanset om vi snakkes ved igen, så ønskes du held og lykke fremadrettet.

Med venlig hilsen

Lillian Pabst - pabst@mail.dk - tlf. 21 92 24 64

 

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian.

Gider du ikke holde dit fjollede MLM-tilbud til den dertil indrettede kategori?

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian

Det er vist ikke lige mig, men tak for tilbuddet.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du er uddannet datamatiker. hvor meget forstand har du på databaseprogramering og hjemmesideopbygning?

 

Vi er 2 personer som pt. arbejder med opbygning af et forretningskoncept, men da ingen af os har det store kendskab til hverken programmering eller hjemmesideopbygning, mangler vi en partner, som kan gå ind i projektet og hjælpe med den del af det.

 

Projektet er forholdvist omfattende, og vil komme til at tage lang tid at udvikle. Hvis det kunne være noget for dig, er du mere end velkommen til at kontakte mig på: Ano1980@business.aau.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)