Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemmeside

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tuan:

det skal selvfølgelig ikke være så avanceret som deres hjemmeside, men noget i den dur ..

Er det funktionalitet eller layout du mener når du siger noget i den retning?

En teknik der bliver brugt i det offentlige men jeg ikke har set i det private er at man har et firma til at definere opgaven og et andet til at realisere den. 

I it-branchen er sker definering af en opgave typisk via en krav specifikation og realiseringen sker gennem kode arbejde.

Grunden til dette er at hvis et firma står for begge dele så kan de nemt have en tendens til at fylde på i defineringen af opgaven for at få mere at lave til dem selv i realiseringsopgaven.

 

En fremgangsmåde der er værd at overveje.

 

Mvh

Brian J

brian j at itnord.net

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Jeg vil godt proeve at se hvad jeg kan goere for dig. Send mig lige en mail paa bratsch@ofir.dk

MVH Adam

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre at holde udgifterne nede til den slags projekter, men det kræver som Brian også nævner, tillid mellem kunde og leverandør. Du kan som kunde være sikker på, at hvis du vælger et fastpris tilbud, vil "mange" leverandører forsøge at dække sig ind mod uforudseete udgifter ved at smide extra timer ind, det kan være i form af server setup, database la la, eller hvad det end måtte være mulighederne er mange. Problemet er, at de ikke kan andet, hvis der pludselig dukker noget op undervejs som leverandøren ikke havde mulighed for at estimere upfront, så bliver det en dårlig forretning for leverandøren, og som udvikler er der desværre kun et sted man kan spare: det er på kvaliteten - det kan ikke lade sig gøre at kode hurtigere.

Så sørg for at finde en leverandør du stoler på og så få afstemt forventningerne til projekterne inden i går i gang, men værd indstillet på at du ikke kan vide på forhånd hvad løsningen kommer til at koste, at stille garantier er ikke seriøst. Hvis du der i mod stoler på leverandøren kan det være prisen bliver lavere end først antaget fordi leverandøren er hurtigere end forventet eller hvad årsagen måtte være.

Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uanset hvad du du vælger så syntes jeg du skal få lavet en krav specifikation. Den har 2 hovedformål:

  1. Du har noget at holde leverandøren op på ved leveringsdatoen.
  2. I det du får skrevet kravene ned så kommer du højest i tanke om noget undervejs, da du bliver tvunget til at tage stilling til systemets funktionalitet.

Personligt kan jeg ikke lide fastpris projekter da det er en kamp mellem kunde og leverandør istedet for et samarbejde. Jeg ringer tit til min kunde for at høre om han ikke lige har tid til at uddybe et krav så jeg er sikker på han bliver glad for slutresultatet. Leverandøren i et fastprisprojekt ringer typisk ikke angående krav, istedet laver han en fortolkning der gør han slipper nemmest mulig(Ja jeg har set det rigtig mange gange i praksis).

En simpel hjemmeside kan sagtens laves for under 10000 i fx. Joomla

En webapplikation med meget forretningslogik, tjah...Vis mig din krav spec. :-)

Mvh

Brian J.

brian j at itnord.net

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)