Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde den rigtige partner..........

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder, så handler dette indlæg om, hvordan man finder den rigtige partner, når man ikke lige kender den rette….

 

Jeg står snart og skal finde en partner, som skal være en super dygtig telefonsælger. Jeg går efter at han/hun samtidig har potentiale til at stå for alt salg inkl., på sigt, at holde styr på udenlandske salgspartnere. Med andre ord, hvis det går rigtig godt så er personen en kommende salgsdirektør, når det gælder B2B.

 

Den faglige del bekymrer mig ikke så meget, da man kan tjekke et cv, samt referencer, så man sikrer sig at vedkommende, rent faktisk er en topsælger.

 

Mine spekulationer går mere i retning af, hvordan man bør gribe det an. Hvis man laver kontrakt, efter et møde, på et partnerskab og indskydelse af penge, kan man jo ikke bare ’fyre’ personen igen. Det svarer jo nærmest til, hvis man tager på date med en kvinde og gifter sig dagen efter……….ikke særlig smart ;o)

 

Jeg har tidligere, som leder, ansat folk og kun en enkelt gang fortrudt, så jeg stoler på mine menneskekundskaber. Dog er situationen jo noget anderledes, når det handler om partnerskab.

 

Skal man tage snakken og så aftale en række ’møder’ med den bedste kandidat, hvor man taler videre om, hvordan tingene skal udvikle sig osv, for at få en bedre fornemmelse af vedkommende?

 

Kom frisk med idéer og forslag til, hvordan man bedst kan gribe det an, med henblik på at finde den rette, så fokus kommer til at være på at udvikle forretningen…..

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er på ingen måde ekspert på området, da jeg selv tidligere "forlovede" mig med en partner alt for hurtigt. Den eneste udvej var dengang desværre at lukke selskabet og gå hver til sit. - man skal lære så længe man lever.

Det er meget vigtigt at lave en god aktionæroverenskomst, som grundigt beskriver, hvad der skal gøres, hvis i ønsker at komme af med hinanden - ex. værdiansættelse af selskabet mv. Rundt om på nettet kan man finde mange eksempler på disse overenskomster.

Hvis du kan undgå at vedkommende skal indskyde penge i selskabet, så har jeg set en model, som virker godt i praksis. Man ansætter en supersælger med det rette potentiale. Man ansætter ham/hende med lav basisgage og en form for overskudsdeling/bonus, som så kan konverteres til aktier eller anparter (max 50% gerne mindre). På den måde har du majoriteten og har fat i den lange ende. Sælgeren er motiveret til at få bid af selskabet og du får tid til at se partneren an. Du kan så i aktionæroverenskomsten lave en klausul om, at du kan købe partneren ud.

mvh Tom

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er Enig med Tom.

Lad være med at lave et I/S det kan gøre en skilmisse utrolig komplex.

Her er det lang letter med et selskab.

Jimmy

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med overenskomst er jeg helt med på. Det er ikke udfordringen.....

Firmaet skal bruge pengene i form af indskud fra begge parter. Jeg gør mig ingen forestillinger om, at bankerne vil låne mig de penge ;o)

Der bliver ikke noget I/S - Jeg forventer at vi hver især har et holdingselskab, som i fællesskab ejer driftselskabet.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med bankerne har jeg ført her i amino.

Nu kender jeg ikke dit produkt. Da jeg selv "forlovede" mig, sikrede jeg mig, at mine softwarerettigheder ikke overgik til det nye selskab med partner. Jeg gav kun en forhandlerret videre, som løbende skulle genforhandles og dermed mistede jeg ikke rettigheden til mit dyrebareste da brudet kom.

Jeg kan kun anbefale at have så mange udgange åbnet som muligt.

MVH Tom

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er da godt tænkt, fordusat at nogen vil gå ind som partner, hvis ikke rettigheder ligger i driftselskabet. Det må jeg lige overveje ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi taler om en egentlig investor så glem det med at udskille rettighederne. Der er ingen investorer som vil gå ind i et selskab hvis de ikke også erhverver andel i rettighederne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg nu heller ikke selv ;o)

Så det du siger er, at man skal være temmelig sikker på at man har fundet den rette, for bordet fanger 100%, da man herefter er ligestillet....uanset hvad?

Det bringer mig så tilbage til mit oprindelige spørgsmål.........hvordan gør man det bedst muligt?

Forslag er stadig velkomne ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Business:

Det ville jeg nu heller ikke selv ;o)

Så det du siger er, at man skal være temmelig sikker på at man har fundet den rette, for bordet fanger 100%, da man herefter er ligestillet....uanset hvad?

Det bringer mig så tilbage til mit oprindelige spørgsmål.........hvordan gør man det bedst muligt?

Forslag er stadig velkomne ;o)

Jack

 

Hej Jack.

Det er egentlig ret simpelt :) Du tilbyder en form for prøveperiode i forhold til at skabe nogle resultater.. Lad os sige 6 mdr, og hvis personen du "ansætter" leverer varen, så kan der komme partnerskab på tale.

Men i forhold til et partnerskab, så skal der gerne mere en resultater på banen, da de personlige egenskaber også er en vigtig faktorer..

Så hvis det er en super mulighed for den rette person, så er vedkommende også interesseret i at bevise sin kvalitet....

/Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg kan åbenbart ikke sende PM. Den bliver ved med at fjerne "modtager", når jeg trykker "send" ;o(

Kan du ikke sende mig en mail på MrJacko03 på yahoo.dk

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)