Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en prototype (Hjemmeside)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Sæt noget op i powerpoint, der kan i også lave interne links mellem slides så det ligner en hjemmeside. For at præsentere et koncept/idé vil jeg ikke mene det er nødvendigt at bruge mere tid på det. 

 

Venlig Hilsen

Allan

Jeg er helt enig. Det fungerer helt perfekt når man skal illustrere design.

 

Hvis man vil spare noget tid så kan man også bruge paper mockups. Dvs lave en skitse på papir af designet, det er rigtig godt hvis man skal demonstrere hvordan ting hænger sammen eller til fokusgruppe møder hvor man vil observere hvordan brugeren navigerer rundt, for at stimulere klik skal man have en til at stå for at udskifte papiret ;-)

 

Det føles lidt bumset 1. gang man bruger paper mockups, men efter man ser hvor meget man får ud af det så er man helt oppe i skyerne ;-)

 

Mvh

Brian J.

brian j at itnord.net

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil spare noget tid så kan man også bruge paper mockups. Dvs lave en skitse på papir af designet, det er rigtig godt hvis man skal demonstrere hvordan ting hænger sammen eller til fokusgruppe møder hvor man vil observere hvordan brugeren navigerer rundt, for at stimulere klik skal man have en til at stå for at udskifte papiret ;-)

 

Enig. Hvis idéen ellers er iorden er det næsten ligegyldigt om du præsenterer på power-point, paper mock-ups, ell. lign. Det vigtige er at du leverer en overbevisende prestation, og når igennem med hvad det lige præcis er denne idé kan, som ingen andre kan.

Her er det min erfaring at det er rigtig godt at holde tingene simpelt. Hvis man begynder med alt for mange digitale simuleringer, etc. kan man hurtigt få drejet fokus fra det vigtigste - den fantastiske idé. Det er nemmere med den simple presentation, som for mig virker meget ærlige og oprigtig.

Det skal dog siges - Hvis man formår at levere en super presentation og så også har lidt digitalt "lir" med i posen er det selvfølgelig det aller sejeste. Men det er klart presentationen, og det at dine tilhørere tydeligt forstår idéen som er vigtigst.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)