Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil - Værkstedsbesøg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en firmabil på papegøjeplader (gul og hvid). Jeg bruger den derfor 30% privat og 60% erhverv.

Jeg har lige været på værkstedet og de skal lave noget ABS m.m + alm. service. samlet ca. 4600 kr.
Jeg ved ikke om denne "ABS skade" er opstået, når jeg har kørt erhverv eller privatkørsel.
Regnskabsmæssigt kører jeg serviceeftersyn under vedligehold på firmabil på virksomhedens regnskab. Men hvad med det ABS m.m.?
Skal jeg betale dette privat eller kan jeg kører det over virksomheden, i stil med service.
Hvis ikke skal jeg vel have autoværkstedet til at lave 2 fakturaer. - en på serviceeftersyn, til virksomheden og en anden på ABS m.m., som betales privat?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du fordeler udgiften forholdsmæssig privat/erhverv.....erhverv excl. moms/privat inkl .moms!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for svaret.

Mvh

Torben

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare sådan for god ordens skyld, så er reparation en driftsudgift og dermed omfatter momsfradragsretten hele beløbet på reparationen - også den del, der vedrører den private anvendelse.

Dermed løfter du hele momsen (går ud fra du er momsregistreret) og fordeler herefter erhverv/privat rent skattemæssigt.

Se http://www.skat.dk/display.aspx?oId=96078&vId=202195

Venlig hilsen
Lars

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget, Lars

Takker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..Lars...fremgår ikke klart nok af mit svar!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)