Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ide til budget site for private og virksomheder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bliver som andre ofte ringet op af forskellige firmaer der har et godt tilbud på deres produkter, som feks, forsikringsselskaber, aviser, forbrugsvarer osv.. 

Men jeg syntes det må kunne gøres på en bedre måde, ved at lave et website hvor man kunne samle disse tilbud i forskellige "pakker" så forbrugerne (private el. virksomheder) hurtigt kan se prisfordelene i forhold til de abonnementer og aftaler de har i forvejen, eller mangel på samme..

Indtægten til drift af sitet skulle så komme fra firmaerne som annoncerer på sitet..

På denne måde ville firmaerne så kunne konkurrere på priserne på sitet,,og forbrugerne ville nemt kunne få et overblik over de forsk. mulgheder og ikke mindst priserne..

Forbrugerne ville så kunne vælge den prismæssigt bedste løsning, og nemt kunne se besparelsen i forhold til de abonnementer og aftaler de har i øjeblikket..

Hvad siger i aminoer til ideen.??. findes der allerede noget lignende på nettet?? eller vil der være basis for at kunne lave en forretning ud af det ??

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en meget god ide at sammenligne priser på varer, så kunderne kan se om de får den ønskede vare til den rigtige pris.

 

Der er dog visse ting, at tage hensyn til

 

- for det første skal det jo være varer, som er identiske for, at de kan sammenlignes prismæssigt

 

- for det andet er det svært at gøre sådan en oversigt gennemskuelig for forbrugere, som ikke har kendskab de brancher hvis varer der skal sammenlignes på sitet.

 

- det er vel også svært at sikre "seriøsiteten" i sammenligningen, når firmaerne, som gerne vil afsætte deres varer samtidigt skal finansiere det site, som skal sammenligne deres vare med et konkurrerende....?

 

Jeg arbejder inden for den finansielle branche, og her er der allerede et par sites, som forsøger det, som du foreslår - www.mybanker.dk og www.pengepriser.dk - der er dog ikke mange internt i branchen, som tillægger sammenligningerne den helt store seriøsitet, da det er meget svært at gennemskue de forudsætning, som priserne er stillet ud fra.

 

Men hvis du holder dig til "helt sammenlignelige" varer, så syntes jeg, at det er en rigtig god idé og hvis du finder en måde hvorpå du kan sammenligne bankpriser, forsikringspriser og abbonementspriser og samtidigt sikre at sammenligningsgrundlaget er det samme, så tror jeg at du har fat i noget, som kunne blive rigtigt godt :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja selvfølgelig skal produkterne være nogenlunde sammenlignelige..

Det vil efter min mening give en god oversigt hvis der er nok annoncører på siden, så at brugerne af sitet kan se om der er noget at spare på deres faste budget..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Der finder er par sider du kan få inspiration fra



 



edbpriser.dk der er overfyldt med pop up reklamer og flash der bimler hen over siden, så det kan gøres bedre



hifipriser.dk , samme problem eller irriterende udfordring om man vil



pricerunner.com et bredet udvalg med mange parametre man kan vælge ud fra



kelkoo.dk og god til mange produktgrupper

 

Og aviser banker og forsikringer kan ikke være sværere at sammenligne end DVD optagere der også alle sammen er forskellige det kan kun være et spørgsmål om at forkusere på relevante ligheder og ikke stirre sig blind på forskelle der reelt ingen betydning har. Eller er det det er spøgsmål og vilje eller evne, ingen branche er forpligtet ud over deres evne heller ikke på nettet.


 

 



Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Skriver lige da jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor man sammenligner mobilabonnementer, så ingen grund til at vælge det

 

Ps. Forventer at siden er oppe og klar til brug d 1/8-06

 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Konceptet skal være et grundlag for private som virksomheder der viser en samlet pakke over de mest almindelige faste udgifter i forbindelse med et budget..

Det kan være en samlet pakke med : avisabbonnement, tlf. abonnement, familieforsikring, rengøring, adsl abonnement, el abonnement, leje af  hvidevarer, leje af bil, fagforeningskontingent, falck/autohjælp abonnement osv..

 

Så vil den enkelte familie/virksomhed nemt kunne se hvad der er at spare i forhold til deres nuværende budget, samtidig vil det give en vis konkurrence for annoncørerne på siden som det er tilfældet på eks. edbpriser og lign. sider..

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Principielt synes jeg godt om et sted, hvor man kan se de forskellige områder og hvad det koster hvor.

Men min tiltro til de sider er meget meget lille, da annoncørerne har en masse gode ideer til at omgås sammenligningerne, så de fremstår som de billigste. Jeg har gang på gang set det indenfor telefoni, bank, IT og elektronik (har kun haft behov for de områder indtil videre). Jeg har ikke forståelse for at annoncørerne synes at det er så svært og at de så skal være lige lovlig kreative. Der er jo den aktuelle sag med bankernes nye portal. Når tilliden forsvinder, gør kunderne det også. Det er jo kun forbrugerne, der har fordel at en sammenligning (og så den billigste udbyder) - ingen andre. Det afspejler sig også af seriøsiteten.

Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob N

Det kan du have ret i, men de virksomheder der snyder kunderne holder ikke længe ...heller ikke på en webside som denne, hvis jeg agter at starte den op...

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan desværre se mange af annoncørerne bliver ved. De har altid en eller anden undskyldning og retter muligvis ind i et par dage.

Det er jo også en balancegang om man skal banke annoncørerne for meget så de måske bare forsvinder og så fungerer siden jo ikke.

Det er måske en overvejelse værd om der kunne etableres en form for et kontrolsystem, hvor man kunne fange de lidt for kreative.

Pøj pøj med siden. Jeg håber at du annoncerer på Amino, når siden kører!

Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/21/2006 5:31:18 PM Forfatter: JakobN
Jeg kan desværre se mange af annoncørerne bliver ved. De har altid en eller anden undskyldning og retter muligvis ind i et par dage.

Det er jo også en balancegang om man skal banke annoncørerne for meget så de måske bare forsvinder og så fungerer siden jo ikke.

Det er måske en overvejelse værd om der kunne etableres en form for et kontrolsystem, hvor man kunne fange de lidt for kreative.

Pøj pøj med siden. Jeg håber at du annoncerer på Amino, når siden kører!

Hilsen Jakob


 

Nu skal annoncørerne jo betale for at være på sitet så det kan vel sortere de værste svindlere fra...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)