Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af kunder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Kunne ikke lige gennemskue hvor det var bedste at placere denne, så nu røg den herind..

Står i den situation at jeg skal til at gennemgå og effektivisere al vores online markedsføring. Bruger adwords, samt leverandørernes statistikker til at vurdere værdien af de forskellige kampagner vi kører. Men jeg synes jeg mangler en meget vigtig ting - nemlig konverteringsraten for de enkelte kampagner. Adwords kan fortælle mig hvor stor en procentdel af vores besøgende som køber noget. Derudfra kan man nemt udregne hvad man maksimalt vil betale pr. besøgende.. Men det som man ikke kan tage højde for her, er at nogle online kampagner simpelthen sender "bedre" besøgende end andre, og derfor retfærdiggører en højere pris.

Så er der nogen måde hvorpå man kan spore den enkelte konvertering, og se hvor de er kommet fra? Og her er det vigtigt at kunden logges FØRSTE gang vores hjemmeside besøges. Vi sælger dyre, højinvolverings varer. Dvs. det er YDERST sjældent at kunden køber første gang han er på siden. Som oftest vil kunden finde vores hjemmeside gennem en eller anden form for kampagne. Herefter vil han/hun komme tilbage flere gange - sandsynligvis som direkte trafik (direkte i browseren eller gemt som favorit), inden der endelig foretages et køb..

Hvad har man af muligheder for at spore sine kunder på denne måde??

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Og med adwords mener jeg selvfølgelig Analytics...

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det du efterspørger er et kampagnestyringssystem, hvor du kan tilknytte alle dine forskellige kampagner og derefter tracke på hver enkelt. Du kan sætte cookietid lige til hvad du har behov for - f.eks. 1 måned. Så hvis der er en person der besøger dit site og så 3 uger senere laver en conversion, så bliver det tilskrevet den respektive kampagne.

Tjek f.eks. Adform

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener da bestemt også, at du i analytics kan gå ind og opsætte mål for, hvilken rækkefølge besøgende skal have klikket på tingene i, for at tælle med i en bestemt analyse.

Der kunne du jo bare, (hvis du eksempelvis har en bannerannonce som din kampagne) sortere på, hvor mange besøgende, der er kommet ind via denne bannerannonce, som har klikket på de rigtige knapper (evt. produkter --> valg af bestemt produkt --> læg i kurv)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar..

Har kigget lidt på Adform - det kunne evt. være spændende at se nærmere på. Skal dog lige have undersøgt hvad det koster..

Har endnu ikke set noget sted i Analytics hvor jeg kan få defineret fra hvilken kilde mine konverteringer kommer fra. Men kan selvfølgelig være mig der ikke har kigget godt nok?

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg ikke at Adform er pengene værd.

Du får faktisk ganske meget helt gratis med http://www.openx.org/en/ad-server, og det er både tracking og adserving!

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Folmann:

Personligt synes jeg ikke at Adform er pengene værd.

Du får faktisk ganske meget helt gratis med http://www.openx.org/en/ad-server, og det er både tracking og adserving!

Det er et godt alternativ. Men der findes mange andre gode derude. Du skal helt sikkert fat i en adserver. Den vil gøre dit online marketing-arbejde meget nemmere. Prøv at se udbuddene her (Google-søgning):

http://www.google.dk/search?rlz=1C1GGLS_daDK313DK313&aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=adserver

Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige det selvfølgelig tiltaler mig meget at det er gratis!! Det fra Openx kunne meget vel være intereressant.. Men er der nogen der kort kan forklare hvad adserver går ud på? Er total idiot til alt det der .. Hvordan installeres det - og er det noget der er svært at sætte op ifht. sine kampagner?

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Må sige det selvfølgelig tiltaler mig meget at det er gratis!! Det fra Openx kunne meget vel være intereressant.. Men er der nogen der kort kan forklare hvad adserver går ud på? Er total idiot til alt det der .. Hvordan installeres det - og er det noget der er svært at sætte op ifht. sine kampagner?

Jeg kender en selvstændig konsulent, der har rimelig indsigt i dette system - og hans timepriser er ganske fornuftige. Jeg kan godt formidle en kontakt, hvis du har brug for det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)