Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausul!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte den 1. januar 2008 en café og rejste udelands!

 Nu er jeg så kommet hjem og vil godt åbne en delikatesse forretning, men bliver forhindret af caféens køber, der mener at vores konkurrenceklausul dækker alt der har med mad/fødevare at gøre!!

Teksten er som følger;

"Henrik Edelved forpligter sig til i 2 år ikke at drive eller tage ansættelse i en virksomhed i samme eller beslægtede branche (type virksomhed), der er beliggende 10 km. i luftlinie fra den solgte forretning!"

Er der nogen der har erfaring med dette eller kan anbefale en advokat??

Caféen er i barancekode "561010 Restauranter" og jeg er selv af den opfattelse at jeg kan åbne noget i en anden branchekode, men ved ike om den holder!!

Hilsen Henrik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah...jeg kan ikke forestille mig at den klausul ift. det du vil, men det skal der nok en advoka ind over. Under alle omstændigheder, må du meget gerne smide resultat her i tråden, når det er afklaret.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har selv brugt Phillipp Quedens i årevis, og det virker som om han har styr på ALT!
Han har vejledt mig i alle mulige forskellige sager.

Så prøv at give ham et kald, hvis ikke han lige har svaret i hukommelsen, så er jeg 100% sikker på at han kan finde svaret til dig.

Du kan finde hans kontakt oplysninger her
http://www.quedensadvokater.dk/

Håber du får det svar du søger.

Hilsen Ian

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Som Business også nævner, så lader den klausus til at dække, hvis du ville åbne en ny restaurante/cafe, og der falder delikatesse vel ikke ind under? Men da det har noget med føevarer at gøre, ville jeg da også lige rådfører mig hos en advokat.

Og ja, du må endelige poste udfaldet her =)

Held og lykke!

Dbh Rasmus

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg jo ikke påtage mig ansvaret for svaret, der jeg ikke har set alt i sammenhæng, men ærlig talt, hvis man følger din købers argumentation, skulle du forhindres i at arbejde i føtex, seveneleven etc. det er for langt ude.

Hvad er i øvrigt den formulerede konsekvens af overtrædelse... er der bod eller erstatning eller begge dele. Hvis kun erstatning eller ingenting, så skal han jo bevise, at din evt. handling i strid med klausulen påfører ham et tab førend han kan kræve øko ud af dig...

 

ring evt. for en drøftelse

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den formulerede konsekvens er en bod på 250.000 kr. + dokumenterede tab + ophør med igangværende "ulovlig" virksomhed!

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender dig en kopi at kontrakten!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hallo, Henrik, ring på mobilen eller fastnet nu for hurtigt. svar... Hvis din forretning ikke laver det samme som det du solgte som jeg sidder med info om, tror jeg ikke på striden..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Kan du ikke sende mig en PM? Jeg kan godt svare på dem, men jeg kan ikke sende først!!!!!!!!

Jack

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)